Teljesen átalakítja a parkolási rendszert a Fővárosi Önkormányzat 2022. szeptember 5-től. Az autósoknak újdonság lesz a helyenként 600 forintos óradíj, vagy az, hogy néhol este 10 óráig is fizetni kell a parkolásért, de az igazán nagy változás a parkolóövezetek területében lesz. Budán a II. és a XI. kerület, Pesten pedig Kőbánya és Zugló is kiterjeszti a fizetős parkolóövezetét – ezek a változások eddig a Fővárosi Önkormányzat tervtérképében nem szerepeltek – számolt be a Napi.hu.
Kapcsolódó tartalom
A fizetős parkolóövezet leglátványosabb terjeszkedése a kőbányai autósokat érinti. A X. kerületben eddig csak a Gyakorló utcai lakótelep környékén és az Üllői út melletti lakótelepnél kellett fizetni két kisebb területen. A jövőben azonban fizetős lesz a
- Kőrösi Csoma Sándor út mentén több terület,
- a Bajcsy-Zsilinszky-kórház tágabb környezete,
- a teljes Gyárdűlő (az Üllői út, a Népliget mellett futó vasútvonal, a Kőbányai út és a Száva utca által határolt terület)
- és a Laposdűlő teljes területe (a Hungária körút – Kőbányai út – Pongrácz út háromszögben minden, beleértve a Hős utcát is).
Hamarosan Zuglóban is kiterjeszthetik szinte a kerület széléig a fizetős parkolást. A zuglói önkormányzat,
- a Fogarasi út – Nagy Lajos király útja – Kerepesi út által bezárt háromszög területét is teljesen fizetőssé teszi ősztől.
A II. kerületben november elsejétől bővülhet a fizetős övezet,
- Pasaréten a Szilágyi Erzsébet fasor – Lotz Károly utca – Pasaréti út – Gábor Áron utca által határolt területen kell majd fizetni a parkolásért,
- illetve a Rózsadombtól kívülre eső részen a Gábor Áron utca – Pusztaszeri út – Alsó Zöldmáli út lesz az új határvonal.
Újbudán pedig decembertől bővítik a fizetős részeket. A Kelenföldi vasútállomás környékén – beleértve Őrmezőt is – szintén megszűnik az ingyenes parkolás lehetősége a P+R parkolókon kívül,
- az Etele téren,
- az Etele úton és környékén a Fehérvári útig,
- valamint Őrmezőn a Balatoni útig, tehát a 7-es főútig mindenhol fizetni kell majd a parkolásért.
A négy kerületet is érintő változásokon túl három további kerületben sebességkorlátozással tetézik az egyébként sem rózsás közlekedési helyzetet.
A VI., VII. és a VIII. kerület összehangoltan, egységes rendszerben vezetne be a 30 km/h-s sebességkorlátozást. Korábban Terézváros momentumos polgármestere, Soproni Tamás jelentette be, hogy a kerület minden olyan utcájában, ahol nem jár BKK-járat, 30-as sebességkorlátozást vezet be az önkormányzat.
Kapcsolódó tartalom
2020 áprilisában Karácsony Gergely ismertette, hogy Budapesten jelentős forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést tervez a közúti közlekedésben: csökkent volna a maximális 70-es sebességhatár a gyorsutakon, a nem főutakon pedig 30 km/h-ra korlátozták volna a legnagyobb megengedett sebességet.