logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Felmérték, mennyibe kerül idén a beiskolázás gyermekenként

| Szerző: hirado.hu
Az összeg meg is duplázódhat, például egy új iskolatáska vásárlása esetén – közölte a REGIO Játékkereskedelmi Kft.

 

A felmérés a cég saját értékesítési adatain, valamint egy a július 22–28. között elvégzett online kutatáson alapul, amelyben 1153, általános iskolás korú gyermeket nevelő szülő vagy nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar családok véleményének feltérképezésére.

A vállalat online vásárlás esetén 7 százalék, míg hagyományos vásárlásnál 10 százalék kosárérték-növekedéssel számol az előző évhez képest. A nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag – állapították meg a felmérésben.

Gyaraki Dávid, a REGIO marketingvezetője a közleményben az idén az átlagos áruházi vásárlás értékét 7513 forintra, míg az online vásárlást 10 800 forintra becsülte.

A felmérés szerint az alapvető tanszerekre a megkérdezett családok közel fele 10–20 ezer forintot, egynegyede pedig akár 20–30 ezer forintot költ.

A marketingvezető kiemelte, a beiskolázási költségek lényeges részét az iskolatáska teszi ki, a szülők 65 százaléka vásárol az idén újat, jellemzően 10-20 ezer forintért.

A kérdőív alapján új iskolatáska vásárlására 10-ből 6 családban akkor kerül sor, ha az előző tartóssága már nem megfelelő. A döntésben a kényelem, az ergonómia és a tartósság a három legfontosabb tényező.

A felmérés szerint 10-ből 9 család tudatosan készül anyagilag a szeptemberi tanévkezdésre, a válaszadók 70 százaléka szerint legalább 50 százalékkal drágábban lehet beszerezni a felszereléseket, ez pedig 10-ből 8 család számára nagy terhet jelent.

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. Termékkörében a különféle játékok mellett iskolaszerek és gyermekruhák is megtalálhatók. A cégnek országszerte 42 boltja van, és mintegy 25 százalékos részesedésével piacvezető a hagyományos magyar játékpiacon.

A címlapfotó illusztráció.

Ajánljuk még