logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Deák Dániel: A budapestiekkel nem konzultálnak, teljes homály fedi a fővárosi lépéseket

| Szerző: hirado.hu
Intelligens dugódíjat vezetne be Kanász-Nagy Máté. Az LMP társelnöke azt szeretné, hogy digitális eszközök segítségével követnék az autósok mozgását, ami jelez, ha a sofőr torlódásba kerül, és minél nagyobb a dugó, annál több pénzt fizettetnének velük. Közben már három kerületben vezetnének be 30 km/h-s sebességkorlátozást.

A fővárosban a különböző lezárások kreálják a dugókat, aminek a terheit rázúdítanák az autósokra – mondta Deák Dániel. A XXI. század Intézet vezető elemzője meglepő ötletnek nevezte az LMP javaslatát. Kijelentette: nem véletlen, hogy Karácsony Gergely óvatosan fogalmaz e témában.

Érezhető, hogy felmérte:

a dugódíj ötlete meglehetősen elutasított a fővárosban.

Mögöttünk vannak az időközi választások, s az eredmények alapján látni: a jobboldal még ott is nyerni tudott, ahol korábban a balliberális oldal győzött.

A választási eredményeket Deák Dániel jelzésértékűnek nevezte.

A szakértő szerint a fővárosi balliberális politikusok a dugódíj, vagy a 30 km/h-s sebességhatár bevezetésének szorgalmazása közben olyan városokra hivatkoznak, mint például az ausztriai Graz. Csakhogy: ezek nem Budapest-léptékű városok, hiszen sokkal kisebb méretűek és kevesebb lakossal rendelkeznek. Hozzátette: Karácsony Gergely nem először gondolkodik így, hiszen a bicikli-sávok bevezetése mögött is hasonló logika húzódik. A főpolgármester által példának tartott városok fele-, vagy negyed-akkorák, mint Budapest. Ami egy néhány százezres településen működik, nem biztos, hogy egy kétmilliós nagyvárosban is működik. Ezért életidegenek ezek a minták.

Kapcsolódó tartalom

Deák Dániel szerint a 2019-es önkormányzati választási kampányban Karácsony Gergely megígérte, hogy minden fontos budapesti döntés előtt kikéri majd a budapestiek véleményét. „Én budapestiként még nem találkoztam azzal, hogy az értelmetlen biciklisávok felfestéséről, a különböző lezárásokról – mint például amit a rakpart, vagy a Lánchíd esetében terveznek – vagy a 30 km/h-s sebességkorlátozás bevezetéséről bárki is megkérdezte volna a véleményemet. A budapestiekkel nem konzultálnak. Tarlós István hivatali időszakában létezett a Budapest-infó, ahol a kormányinfó mintájára a főpolgármester kiállt, és minden újságírói kérdésre válaszolt. Amióta Karácsony Gergely a főpolgármester, ilyenről nincsen szó” – mondta.

Hozzátette: teljes homály fedi a fővárosi lépéseket.

Mint fogalmazott: „láttuk őket kormányon, emlékszünk, hogy milyen javaslataik voltak: elképesztő mennyiségű adóemelést vezettek be. De manapság is a különféle adóemelési javaslataikat szorgalmazzák. Emlékezzünk a koronavírus időszakára. Akkor a kormánynak rendeletben kellett megtiltani, hogy a budapesti városvezetés adót emeljen. Ahelyett ugyanis, hogy a főváros egy válságidőszakban segítette volna a helyi vállalkozásokat,

Karácsony Gergelyék az adók emelésen gondolkodtak. Amikor pedig a kormány a kis- és középvállalkozásoknak elengedte az iparűzési adó felét, akkor azt felháborodva, elfogadhatatlan döntésként utasították el. A balliberális térfél ebben tud gondolkodni

– mondta Deák Dániel, a XXI. század Intézet vezető elemzője.

Ajánljuk még