Varga Judit elmondta, a kormány feladata a munkahelyek és a családok megvédése, támogatása, a rezsicsökkentés fenntartása és a nyugdíjak megőrzése. Ezzel párhuzamosan a kormány álláspontja szerint a nagyvállalatok feladata az, hogy a jogszabályokat betartsák és segítsék a magyar emberek védelmét szolgáló intézkedéseket.
„Sajnos azt látjuk, hogy egy bizonyos nagyvállalat már nyíltan szembehelyezkedik a kormányzati intézkedésekkel. Ezt elfogadhatatlannak tartjuk és a lehatározottabban elutasítjuk” – fogalmazott a miniszter asszony.
Arra is rámutatott, hogy
a szóban forgó vállalat vezetője a kormánnyal szemben megütött hangnemet a fogyasztóvédelemhez beérkezett panaszok alapján általánosságban is használja, akár az utazóközönséggel szemben is.
„Ez teljességgel megengedhetetlen” – jelentette ki.
„Az pedig különösen visszás, hogy a korábban eladott jegyekre is már elkezdték az extraprofitadó áthárítását.” Varga Judit szerint a napnál is világosabb, hogy a vállalat vezetése bocsánatkéréssel tartozik elsősorban a magyar embereknek.
Az igazságügyi miniszter szerint a beérkezett panaszok száma és súlya indokolja a hatékony kivizsgálást a jövőbeli jogsértések kiküszöbölése érdekében. „Éppen ezért a fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányításáért felelős miniszterként egy témavizsgálatot rendeltem el a múlt héten, amely a nagyvállalat működésével kapcsolatos fogyasztókat védő jogszabályi előírások betartásának ellenőrzésére irányul, és a nyári időszakban is folyamatosan fog tartani” – fejtette ki.
„Szeretném mindenki számára világossá tenni, hogy aki az extraprofit-különadóját megpróbálja áthárítani a magyar emberekre, arra még nagyobb adókat fogunk kivetni, azonnali vizsgálatot fogunk indítani, és meg fogjuk büntetni ezeket a nagyvállalatokat”
– hangsúlyozta Varga Judit igazságügyi miniszter.