„Arra kérünk minden utast, hogy csatlakozzon hozzánk a Nagy miniszter úr által kivetett ostoba adó ellen” – ez olvasható, abban a tiltakozásra buzdító levélben, amelyet Ryanair küldött ki az utasainak.
Az előre megfogalmazott sablonüzenetben a cég pontokba szedi, hogy miben nem mondott igazat a kormány, és arra kérik az embereket, küldjék el a levelet a gazdaságfeljesztési miniszternek, és követeljék, hogy „vonja vissza az ostoba és tisztességtelen adót, ami az utasokat terheli”.
A sablon e-mailt, egy gombnyomással továbbítani lehet a Miniszterelnöki Kabinetirodának. A Ryanair legújabb lepésén sokan felháborodtak.
A legtöbben az üzenet tartalma és hangneme miatt tettek panaszt, illetve azért is, mert a Ryanair önkényesen, a hozzájárulásuk nélkül használta a személyes adataikat – erről a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár beszélt az M1-nek. Kupecki Nóra hangsúlyozta: a kormány meg fogja védeni a magyar emberket.
„Az Igazságügyi Minisztérium intézkedését kérték a panaszosok. A panaszokat megvizsgáltuk, és álláspontunk szerint a Ryanair gyakorlata a személyes adatokra vonatkozó jogszabályi előírásoknak a megsértését veti fel, ezért megkerestük a hatáskörrel rendelkező Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot, hogy vizsgálja ki az ügyet” – fogalmazott Kupecki Nóra.
A Ryanair volt az a légitársaság, amely már a kormány bejelentése után azonnal jelezte: az utasokra terheli az extraprofitadót.
Miközben Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a kezdetektől arról beszélt, hogy az új teher az extraprofitot sújtja, a fapados társaság vezetője sértő hangnemben támadt a kormányra, és azóta is becsmérlő szavakkal illeti a kormánytagokat.
A kormány elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra. Ezt az Igazságügyi Minisztérium közölte kedden. Szerintük megengedhetetlen az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt napokban, a panaszok alapján pedig ez általánosan előfordul az utasokkal szemben is.
Mivel az elmúlt időszakban számos bejelentés érkezett járattörléssel, nem megfelelő utastájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban a Ryanairrel szemben, így soron kívüli témavizsgálat indult. Ha a fogyasztóvédelmi hatóság jogsértést állapít meg, a bírság akár a kétmilliárd forintot is elérheti.