Az ír Ryanair a bejelentés után szinte azonnal jelezte, hogy az utasokra terheli a kormány által kivetett extraprofitadót, sőt a korábban eladott jegyekre is felszámolja ezt az összeget.
„Mi nem vesszük el a profitot, mi az extraprofitot vonjuk el, ez nagyon fontos” – hangsúlyozta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.
Miközben Nagy Márton a kezdetektől arról beszélt, hogy az új teher az extraprofitot sújtja, az ír fapados társaság vezetője, Michael O’Leary többször is trágár jelzőkkel illette a minisztert az adó bevezetése miatt.
A gazdaságfejlesztési miniszter arra is felhívta a figyelmet, hogy a légitársaság olyan adót akar áthárítani, amelyet Európa más országaiban gond nélkül megfizet.
Hangsúlyozta, ez tiszteletlenség a magyar emberekkel szemben.
Kapcsolódó tartalom
„Magyarország Kormánya elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra” – áll az Igazságügyi Minisztérium által kiadott közleményben. Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt napokban, a panaszok alapján általánosan előfordul az utasokkal szemben is.
Az elmúlt időszakban számos bejelentés érkezett járattörléssel, nem megfelelő utastájékoztatással, poggyászkezeléssel, és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban. A kormány szerint ez megengedhetetlen, ezért eljárás indul a légitársasággal szemben.
„Soron kívüli témavizsgálatot indítottunk el a mai napon a Ryanair-ügyben, tekintettel arra is, hogy számos panasz, fogyasztóvédelmi bejelentés érkezett a hatóságokhoz”
– mondta Kupecki Nóra fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a Híradónak.
Az Igazságügyi Minisztérium helyettes államtitkára azt mondta, a kormány legfontosabb feladata a magyar emberek védelme, ezért szerdán soron kívüli vizsgálatot indítottak a fapados légitársasággal szemben.
„A vizsgálat során elsődlegesen a légiutas-jogok biztosítását szolgáló jogszabályok betartásának ellenőrzését, az esetleges tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok megvalósulását, valamint a légitársaság panaszkezelési és árfeltüntetési gyakorlatát fogjuk vizsgálni” – fejtette ki Kupecki Nóra.
Hozzátette, a vizsgálat várhatóan a teljes nyári időszakban folyamatosan tartani fog. Amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóság jogsértést állapít meg, lehetőség van fogyasztóvédelmi bírság kiszabására, ami akár a kétmilliárd forintot is elérhet.