logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

A főváros vezetése továbbra is bevezetné a dugódíjat

A baloldali városvezetés hűségesen követni próbálja a brüsszeli intézkedéseket, a főpolgármester-helyettesek nyilatkozatai arra utalnak, hogy már dolgoznak a program több autóellenes pontjának megvalósításán.

„Újabb sarcok kivetésén dolgozhat a főváros baloldali vezetése, ismét az autósok kerültek Karácsony Gergelyék célkeresztjébe” – fogalmazott az Origo, miután Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes a dugódíj bevezetését vetette fel az ATV műsorában.

Kerpel-Fronius főpolgármester-helyettes szerint „ilyen gondolkodás van”

Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott, „mi szeretnénk erről beszélni a ciklus végéig. Általában arról, hogy a nagy, káros kibocsátású autók a fővárosban való közlekedése, az milyen hatással van, mit lehet tenni ellene. Az, hogy mekkora forgalomterhelés éri a fővárost, és ez ellen mit lehet tenni. Egyébként a főpolgármesteri programban is volt ilyen, a Momentum általam képviselt Budapest 2.0 programjában úgy hívtuk, hogy használatarányos útdíjat kell bevezetni, tehát ilyen gondolkodás van” – hangzott el az M1 Híradójában.

A mometumos politikus ugyanakkor elismerte: a dugódíj bevezetéséhez a baloldalnak kellene kormányoznia. Kerpel-Fronius Gábor hozzátette, „ez nem tőlünk függ elsősorban, ugyanis ennek jelenleg törvényi akadálya van, tehát olyan akadálya, ami teljesen kívül áll a fővároson – ugye április 3-án nem mi nyertük a választást”.

Korlátoznák a fűtést, az üzletek kivilágítását és a közvilágítás időtartamát is

Az Origo azt írta: a dugódíj bevezetésének felmelegítése is összhangban áll azzal, hogy néhány napja Tüttő Kata MSZP-s főpolgármester-helyettes bejelentette, hogy Budapest csatlakozik a Városok energiatakarékossági sprintje elnevezésű kezdeményezéshez.

A brüsszeli kezdeményezés alapján korlátoznák például a fűtést a középületekben, az üzletek kivilágítását és a közvilágítás időtartamát is.

Tüttő Kata arra szólított fel mindenkit, hogy használjon kevesebb energiát otthon. „Akár az autóhasználat mérséklésével, akár az otthoni fűtési, hűtési, főzési szokásoknak az újragondolásával, tehát mindenki nézze meg, hogy milyen mennyiségű energiát fogyaszt, és hogyan tudná azt csökkenteni.”

Az új DK-s főpolgármester-helyettes, Bősz Anett is az autósforgalom visszaszorítását szorgalmazta. „Én nagyon nagy előrelépésnek tartanám egyébként a sokféle ösztönzőt, ami mondjuk abba az irányba tolná a magyarokat, hogy minél többször hagyják maguk mögött az autót, és üljenek át tömegközlekedési eszközökre” – mondta Bősz Anett.

A brüsszeli ötletekkel összecsengnek Karácsony Gergely fővárosi autóellenes tervei.

A Magyar Autóklub szerint indokolatlan a fővárosi korlátozás

A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke indokolatlannak tartja a tervezett fővárosi korlátozást, szerinte Budapest európai szinten sem számít „elautósodott” városnak. „Az EU-val összehasonlítva, ahol ötszázhatvan gépkocsi esik ezer lakosra, Magyarországon négyszáz gépkocsi ezer lakosra, tehát szó nincs arról, hogy a magyarországi lakosság gépkocsival való ellátottsága olyan mérhetetlenül nagy lenne, hogy ennek a visszaszorítása indokolt lenne” – hangsúlyozta Kovács Kázmér.

Az Origo azt írta: a baloldali városvezetés hűségesen követni próbálja a brüsszeli intézkedéseket, a főpolgármester-helyettesek nyilatkozatai arra utalnak, hogy már dolgoznak a program több autóellenes pontjának megvalósításán.

Ajánljuk még