logo

Műsorújság

Rendkívüli

Orbán Viktor: A rezsit megvédjük, az extraprofitot elvonjuk!

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Karácsony kitart: továbbra is kitiltaná az autókat a rakpartról

| Szerző: Jezsó Ákos
Nemcsak a szakmai szervezetek, de az összes zöld- és civil szervezet is a teljes rakpart teljes lezárását szeretné – mondta Karácsony Gergely főpolgármester, akinek a véleményével élesen szembehelyezkednek a szakmai szervezetek.

 

Karácsony Gergely főpolgármester továbbra is kitart amellett, hogy az autós forgalom elől le kívánja zárni a pesti rakpart Lánchídtól délre eső szakaszát.

A mai meghiúsult fővárosi közgyűlési ülést követően újságírók előtt kijelentette: nemcsak a szakmai szervezetek, de az összes zöld-, civil és más szervezet is tulajdonképpen a teljes rakpart teljes lezárását szeretné.

A főpolgármester korábban azt is elárulta, hogy az ügy jelenleg a tervezési fázisnál tart, a munkálatok várhatóan 2023 második felében kezdődnek meg. Szerinte ez egy jó ötlet, amitől nem kell félni.

Torlódó járművek Budapesten (Fotó: MTI/Marjai János)

Másként látják azonban az érintettek. Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője a Magyar Nemzetnek minap kifejtette, hogy a szakmai szervezet nemcsak környezet-, de balesetvédelmi szempontból is rossz ötletnek tartja a rakpart lezárását. Mint fogalmazott:

„szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlálási adatokról sem tudunk”.

Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja: Karácsony Gergely mire alapozza, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését.

A főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet. Szerintük a Karácsony Gergely által megrendelt felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartására és nem a lezárásra szavazott.

Kapcsolódó tartalom

Ismert: a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartása mellett tette le a voksát, 32 százaléka egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalék adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot. A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett:

egy évvel ezelőtt készítettek egy felmérést, ahol a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka utasította el a rakpart lezárását, és a napokban több médium közvélemény-kutatása is ezt támasztotta alá.

Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.

Hasonlóan vélekedik Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára is, aki szerint az alsó rakpartnál rengeteg hajó áll, amiket ki kell szolgálni, vagyis oda kell juttatni az utast, a személyzetet, az ételeket és italokat. A kérdés az, hogy ezt hogyan tudják megoldani akkor, amikor már le lesz zárva a rakpart. A szakértő szerint érdemes lenne a főváros vezetésének legalább egyszer leülni és végiggondolni azt, amit a turisztikai szervezetek mondanak.

Kapcsolódó tartalom

Wintermantel Zsolt, a Fővárosi Közgyűlés Fidesz–KDNP frakciójának vezetője szerint a városvezetésnek vissza kellene térnie a demokratikus működéshez, a párbeszédhez. A városban tapasztalható közlekedési nehézségekre hivatkozva pedig kijelentette: „nem szabad a budapestiek idegeit ilyen helyzetben tovább borzolni”. Hozzátette:

a nyilvánosság előtt társadalmi támogatottság nélküli, szakmailag nem egyeztetett intézkedésről még beszélni sem érdemes.

Ajánljuk még