logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Katus Attila elárulta a tökéletes nyári forma titkát

| Szerző: hirado.hu
Katus Attila személyi edző tanácsokat adott azzal kapcsolatban, hogy hogyan érhetjük el a számunkra tökéletes nyári formát.

Divat, szépség, egészség volt a témája a Ridikül magazin kétnapos élményfesztiváljának, ahol Katus Attila személyi edző tanácsokat adott azzal kapcsolatban, hogy hogyan érhetjük el a számunkra tökéletes nyári formát. Az egyik legfontosabb tanács, hogy sem az étkezést nem szabad hirtelen nagymértékben megváltoztatni, sem a testmozgást nem szabad túlzásba vinni.

Testsúlycsökkentésnél, nagyjából a teljes súly 0,5–1 százalékát szabad egy hét alatt lefogyni, ennél nagyobb tempójú fogyás már nemcsak a zsírból megy le, hanem izomzatot is veszítünk.

Katus Attila hangsúlyozta, hogy minden tényezőre kellő figyelmet kell fordítani, így a táplálkozásra, a mozgásformákra – erősítő jellegű, kardió jellegű testmozgás –, és a megfelelő mennyiségű alvás is nagyon fontos, a szervezetnek pihenésre, regenerálódásra is szüksége van.

Végül, de nem utolsósorban az étrend-kiegészítésre is figyelni kell, hiszen egy fogyókúra során kevesebbet eszünk, még kevesebb a tápanyag, és nagyon könnyen vitaminhiány alakulhat ki.

Az életmódváltás nincs korhoz, szezonhoz kötve, bármikor el lehet kezdeni, csak akaraterő kell hozzá.

„Az eleje biztos, hogy nem lesz egyszerű, viszont fel kell mérni azt, hogy az adott személy mit szeretne ebből az életből kihozni. Én 49 éves vagyok, tudok mesélni már, de akár ha a nagypapámat valaki megkérdezi, akkor elmondja, hogy az életünk második része egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan telik. Az egészséges életmód sokat segít abban, hogy a betegségeinkkel ne kelljen orvosról orvosra járunk, gyógyszereket szedünk, mellékhatásoktól szenvedünk, fájdalmakkal élünk és csak a kanapén fekszünk, de akár erőt is vehetünk magunkon” – mondta Katus Attila.

Hozzátette, hogy a változás mellett döntve néhány egyszerű szabályt érdemes betartani, ilyen például a fokozatosság.

„A szervezet az egy csoda, de nagyon fontos, hogy ha túl sokat akarunk, akkor »elesünk«. Lépésenként haladjunk. A testmozgás mindenkié, de mindenkinek máshonnan kell elindulnia. Ez nem egy verseny, itt önmagunkat kell legyőzni” – szögezte le.

„Türelem, kitartás, fokozatosság. Ezek a legfontosabb kulcsszavak”

– jelentette ki.

Kiemelte azt is, hogy a hosszú távú kitartáshoz hozzájárul az is, hogy szeressük, amit csinálunk.

„Ha a guggolást például kínként éljük meg, akkor nem biztos, hogy ezzel kell kezdeni. Keressünk olyan sportot, amihez kedvünk is van. Lehet, hogy éppen tollasozni szeretnénk vagy pingpongozni, mert gyerekkorunkban nagyon szerettük” – magyarázta Katus Attila.

„Ha valaki elkezdi és csinálja, az igenis tiszteletre méltó, tiszteletet érdemel az, aki szembenéz egy problémával, és meg akarja oldani” – zárta gondolatait.

Ajánljuk még