Jelenleg a tervezési folyamatban van a rakpart lezárása, és várhatóan 2023 második felében indulnak el a munkálatok – nyilatkozta legutóbbi sajtótájékoztatóján a Magyar Nemzet kérdésére válaszolva Karácsony Gergely.
A főpolgármester azt nem tudta megmondani, hogy konkrétan mennyibe kerülnek a munkálatok a tehermentesítéssel, forgalomtechnikai átalakításokkal együtt.
Véleménye szerint nagy az igény a rakpart megnyitására a gyalogosok és a biciklisek előtt, majd megnyugtatásul megjegyezte: „Nem kell ettől félni”. A lépés a főpolgármester választási programjában szerepelt, mindenképp végre szeretné hajtani.
A „társadalmi igényt”, amelyet az országgyűlési választások kampányában a főpolgármester eltitkolt, hogy azokkal ne rontsa a baloldal esélyeit most többek között egy közvélemény-kutatásra alapozza, amely szerint az emberek jelentős része támogatná a pesti rakpart gyalogos- és kerékpárosbarát fejlesztését. Mint arról korábban írtunk, a főpolgármester pár nappal ezelőtt a Facebook-oldalán tette közzé azt a furcsa bejegyzést, amelyben a Medián által végzett közvélemény-kutatásra hivatkozva ecseteli, hogy a pesti rakpart egy szakasza gyalogossétánnyá változhat.
Karácsony szerint a fővárosiak többsége támogatja a pesti rakpart lezárását. „Nem azért van, hogy autópályaként használjuk” – írta közösségi oldalán a főpolgármester.
Szerinte a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését, amellyel kapcsolatban megjegyezte, hogy a pesti rakpart egy belvárosi szakasza teljesen gyalogos, autómentes sétánnyá változhat.
A főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét – erre a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet. Rámutattak, hogy a Karácsony Gergely által megrendelt felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartására szavazott: a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartására tette le a voksát, 32 százalék egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalékuk adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot.
Kapcsolódó tartalom
Karácsony legutóbbi sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy a lépés a választási programjában szerepelt, és ezt a programot mindenképp szeretné végrehajtani.
Az intézkedés ellen már több szervezet is szót emelt, többek között a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Magyar Autóklub is.
Karácsony Gergely korábbi megszólalásaiban már kinyilvánította véleményét intézkedésének következményeiről: „Hát szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog.” Budapest főpolgármestere tavaly nyáron nyilatkozott így, amikor a budapesti dugók a leginkább nehezítették a fővárosi közlekedést.
Kapcsolódó tartalom
Az autóklub szerint az új szabályozás tovább nehezítené a Budapesten való áthaladást, amely már így is terhelt, nem is beszélve a rakparton működő vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozások helyzetéről. A teljes lezárásról nem volt szakmai egyeztetés, nincsenek hatástanulmányok és megvalósíthatósági tervek, illetve nem ismertek a forgalomszámlálási adatok sem.
Karácsony Gergely azonban itt nem állt meg, mert
a rakpart után a Lánchídról is kitiltaná az autósokat.
Szólnak érvek amellett, hogy a Lánchídon csak buszok és kerékpárok közlekedjenek – mondta. Hozzátette: támogatná a civil és zöldszervezetek ötletét azzal kapcsolatban, hogy a felújított hídra ezentúl csupán a buszok és a kerékpárosok hajthatnak fel.
Kapcsolódó tartalom
Budapest vezetője azt is leszögezte, hogy ezekkel a civil szervezetekkel még a Lánchíd megnyitása előtt, ősszel mindenképpen tárgyalni fog.