logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Karácsonyék kiütötték a BKV-hajókat

| Szerző: hirado.hu
A baloldali városvezetés alatt ugyan számolatlanul jelentek meg az autósok életét megkeserítő kerékpársávok, de a vízi forgalomra nem fordítanak ekkora figyelmet. Legalábbis erre enged következtetni, hogy továbbra sem közlekedhetünk komppal a fővárosban, miután 2021 után 2022-ben újra szüneteltetik a hivatásforgalmi hajózást. Ugyan az üzemeltetői tender bizakodásra adott okot, a megállapodást végül nem írták alá. Joggal merülhet fel az eddig képtelenségnek tűnő kérdés. Már csak a vízibicikli marad az embereknek?

 

Csupán egyetlen komp fog közlekedni a fővárosban, miután a BKV 2022-ben csak a Csepel-Királyerdő és Soroksár, Molnár-sziget között közlekedő révvel számol. Sem a BKV, sem a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) üzleti terve nem tartalmaz kishajózást idén – áll az Index beszámolójában.

Ez a fajta közösségi közlekedés Tarlós István főpolgármestersége idején nagy sikernek örvendett a fővárosiak körében, ugyanis kiegészítette a szárazföldi közlekedést, és azoknak a családoknak is esélyt adott a sétahajókázására, akik nem tudták a drágább szolgáltatást igénybe venni.

A döntést pénzhiányra hivatkozva hozták meg, csakúgy, mint 2021-ben: „A fővárosi közösségi közlekedési bevételek csökkenése, valamint a kormányzati elvonások miatt

az önkormányzat a tavalyi évhez hasonlóan továbbra sem tudja biztosítani a fővárosi hajózási tevékenység üzemeltetéséhez szükséges fedezetet,

így a BKV által nyújtott hivatásforgalmi hajózás szüneteltetése a 2021. év után a 2022. évben is folytatódni fog”.

Tavaly ősszel a közlekedési cég még úgy látta, hogy „megteremtődött egy minőségi és gazdaságosan működtethető szolgáltatás alapja”, miután a nyár végén sikeresen lezárult üzemeltetői tender bizakodásra adott okot.

Nem elég, hogy a nyertes Magyar Kikötő Zrt. a becsült árnál olcsóbban vállalta volna az utasok szállítását a Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között, de ezenfelül a kikötők üzemeltetése és a vízi járművek esetleges javítása is a feladatkörébe tartozott volna. Azonban a megállapodást végül nem írták alá, és az ügyben a Közbeszerzési Döntőbizottság és a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódott kartellgyanúra hivatkozva.

Ajánljuk még