Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi szakértője az M1-en elmondta: A statisztikák szerint a balesetek túlnyomó többsége nem a gyorshajtás okozza, főleg annak fényében, hogy nem is tudnak gyorsan hajtani a dugókban.
A pesti alsó rakpart és a kerékpársávok együttese jelentősen megnehezítette az autósforgalmat és Karácsonyéknak arra is voltak terveik, hogy 50 km/h sebességnél gyorsabban sehol se lehessen haladni. Erről Kovács Kázmér beszámolója szerint írásos bizonyíték áll rendelkezésükre. A Magyar Autóklub jogi szakértője szerint a pesti alsó rakpart elvétele az autósoktól a mellékutak terhelését okozza majd, továbbá a budai alsó rakpartra és a hidakra tereli a forgalmat, így ott is könnyedén alakulhatnak ki további dugók.
Karácsony Gergely 2019-es győzelme óta szisztematikusan lehetetleníti el az autósokat Budapesten.
A hirtelenjében felfestett kerékpársávok eleve nehéz helyzetet teremtettek, majd a Lánchíd lezárása, a pesti alsó rakpart felújítása és a Blaha Lujza tér körüli anomáliák csak súlyosbítják a helyzetet.
A körútön és az Üllői úton még a koronavírus-járvány idején egyik napról a másikra jelentek meg a kerékpársávok, ami jelentős fejtörést okozott a fővárosban közlekedőknek. Hosszas halasztás után
tavaly nyáron indult a Lánchíd felújítása, ami a Tarlós Istvánék által megtervezettnél drágábban, ráadásul csökkentett műszaki tartalommal készül majd el.
A Lánchíd lezárása csak súlyosbította a már egyébként is pattanásig feszült helyzetet.
Gyurcsányi úton: titkolta a kampány során, hogy mire készül
Karácsony Gergely ennek ellenére a pesti alsó rakpartról is szeretné kitiltani az autósokat.
Szokatlan módon utólag már bevallotta, hogy tudatos volt terveinek elhallgatása, ugyanis csak az országgyűlési választás után tudatta a nyilvánossággal az ilyen irányú terveit.
Efféle „megoldást” utoljára 2006-ban láthattunk Gyurcsány Ferenctől, aki a kiszivárgott őszödi beszédben a saját kampányuk kapcsán így fogalmazott: „Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük.”
Nagy elődök nyomain jár tehát a budapesti főpolgármester, hiszen láthatóan teljesen tisztában van azzal, hogy intézkedései népszerűtlenek és nem akarta a baloldal választási esélyeit rontani azzal, hogy még a budapestieket is maga ellen fordítja a voksolás előtt.
Kapcsolódó tartalom
A körút után a rakpartról is elüldöznék az autósokat
A 2022-es országgyűlési választás történelmi vereséget hozott a baloldal számára, így az e körül kialakult politikai témákkal terhelt légkörben Karácsony kimondhatta, hogy a rakpart Lánchídtól délre eső részét teljesen autómentessé teszi. Karácsony Gergely egy internetes portálnak úgy fogalmazott: „Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá”.
A pesti alsó rakpart egyébként Budapest egyik legforgalmasabb környéke. Egy, a Magyar Nemzet által megkérdezett szakértő szerint Budapesten az észak-déli autós közlekedést elsősorban a két rakpart biztosítja, és ha ebből az egyiket megszüntetik, akkor az addig ott folyó jelentős forgalom utat keres majd magának.
Az alsó rakpart lezárásával az észak-déli forgalom nem fog jelentősen csökkenni, mert az autósok a mellékutakat favorizálják majd, ami azt eredményezi, hogy lassabb lesz a haladás és megnövekednek a dugók – mondta el Vida Gábor.
Kapcsolódó tartalom
Lánchíd-modell a Blahán
A kerékpársávok, a Lánchíd és a rakpart ügye mellett jelentősen akadályozza a közlekedést a Blaha Lujza téren kialakult áldatlan helyzet. A Lánchídhoz hasonlóan ezt a projektet is a „kevesebbet többért”-elvén oldotta meg a baloldali városvezetés, azaz
a munkálatok 400 millió forinttal kerülnek többe az eredetileg tervezettnél, viszont jóval kevesebb tartalom épül majd meg.
A Blaha Lujza tér felújítását szintét tavaly nyáron indította meg a főpolgármester és a Lánchíd, valamint a rakpart forgalomból történő kivonásával korlátozások lényegében lehetetlenné tették az autós közlekedést Budapesten.
Kapcsolódó tartalom
A folyamatos dugók, a közlekedési káosz a légszennyezettségi adatok romlásához is vezettek. Az önmagát zöldpolitikusnak mondó Karácsony Gergely azonban még ebben a helyzetben sem gyakorolt önkritikát, hanem az autósokat vette célba. Egyik közfelháborodást okozó válasza a dugókat firtató kérdésekre főpolgármesteri munkájának teljes summája:
„Szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog.”