logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Ön használja a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat?

| Szerző: hirado.hu
Országosan mintegy négyszáz érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pontot adnak át idén, hogy csökkenjen az okmányirodák és kormányhivatalok dolgozóinak leterheltsége, és gyorsuljon az ügyintézés.

Ön mit szól hozzá? A hirado.hu és a Kossuth Rádió Jó napot, Magyarország! című műsorának napi, közös szavazásán ezúttal azt kérdezzük olvasóinktól, hogy használják-e a kormányzati elektronikus szolgáltatásokat. A délután 16 óra 10 perckor kezdődő adásban telefonon oszthatják meg véleményüket – Telefonszám: 06 1 vagy 06/30/759-5200, sms: 06/30-90-00666 –, a hirado.hu oldalán szavazatot adhatnak le, a Kossuth, valamint a hirado.hu Facebook-oldalán pedig kommentben mondhatják el, hogy mit gondolnak napi témánkról.


Országszerte több száz helyszínen sorban állás nélkül új érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pontok (KIOSK) segítik majd a gyors és automatizált ügyintézést az ország kormányablakaiban és az okmányirodákban. Már az első ütemben tizenkét ügytípus lesz intézhető, akár 0–24 órában.

2022 végére a KIOSK-rendszer az ország 301 kormányablakában és hat okmányirodájában válik elérhetővé, és használata olyan mindennapi rutinná válik majd az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata. Az év végéig összességében négyszáz eszközt helyeznek ki, háromnegyedüket kormányablakokban, a többit postahivatalokban és Digitális Jólét Pontokon. A prototípus átadása november elején megtörtént. Két ügytípus, a hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése, valamint a vezetői engedély pótlása már megvalósult, de igényelhetünk majd személyazonosító igazolványt, vezetői engedélyt vagy anyakönyvi kivonatot is.

A címlapfotó illusztráció.

Ajánljuk még