Tágas, világos terek, kényelmes és innovatív funkciók várják majd az utasokat. A tervezésnél fontos szempont volt a fenntarthatóság, így alternatív épületgépészeti megoldások is helyet kaptak. Emellett új futópálya és gurulóút is épül majd, valamint egy kisgépes zónát is kialakítanak.
„Az egész épületnek a formavilágát egy picit a gyerekkorunkból ismert, hajtogatott módszerrel készült repülő analógiájára készítettük el és így próbáltunk egy nagyon dinamikus, nagyon egyedi megjelenésű épületet csinálni, ami egyébként használhatóság szempontjából pedig teljesen egyszerű és jól kezelhető” – mondta Bordás Péter a BORD Építész Stúdió ügyvezető-tulajdonosa.
2019-ben, a pandémia előtt rekordszámú, 600 ezer utas fordult meg a debreceni repülőtéren. A városba egyre több külföldi vállalat települ be, és a járatok száma is folyamatosan bővül. Így arra számítanak, hogy a jövőben jelentősen nőhet a nemzetközi forgalom, amit az új fogadóépületnek is kell tudni kezelni.
„A terminálépület vonatkozásában legalább egy három milliós éves utasforgalmat lebonyolítani és kiszolgálni képes terminálépületet szeretnénk létrehozni, a kisgépes zóna tekintetében arra számítunk, hogy ez a jövőben szintén fog erősödni ”– fogalmazott Papp László polgármester.
A tervek szerint az állam is belép majd a repülőteret működtető társaságba, az erről szóló előterjesztés januárban kerül a városi közgyűlés elé.
A címlapfotó illusztráció.