logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Gulyás Gergely: A főváros inkább szeretne politikai vitát a kormánnyal, mint megegyezni

| Szerző: hirado.hu
Újabb front nyílt a Fővárosi Önkormányzat és az állam közötti vitákban. Karácsony Gergely szerint a kormány visszatart 12 milliárd forintot, így akarja ellehetetleníteni a budapesti tömegközlekedést, a kormány szerint azonban inkább a főváros miatt csúszik a megállapodás. Ez újfent Karácsony Gergely főpolgármester alkalmatlanságát bizonyítja, ugyanis el akarja terelni a figyelmet a Városháza eladási botrányáról.

A BKV november 25-ig, azaz csütörtökig húzhatja a fővárostól kapott támogatásból és az eddig befolyt jegyárbevételből, de azután kiürül a közlekedési kassza” – nyilatkozta hétfőn a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki azt is kilátásba helyezte, hogy végső esetben teljesen leállítják a közösségi közlekedést Budapesten.

Kiss a Fővárosi Közgyűlésben is arról beszélt, hogy mostantól év végéig az államtól kapott pénzből működtetnék a budapesti tömegközlekedést, és azt is elmondta, hogy a kiesett jegyárbevételek kompenzációjára 108 milliárd forint kellene, ehhez jönne hozzá 12 milliárd forint, és időarányosan nézve mindez azt jelenti, hogy csütörtöktől a kormánynak kellene finanszíroznia a rendszert. Csakhogy

a fővárossal kötött korábbi megállapodás tavaly év végén lejárt, ezért újat kell kötni. Ehhez viszont meg kell egyezni azoknak a járatoknak a finanszírozásáról, amelyeket az állam üzemeltet, de részben Budapesten belül járnak, ott, ahol a főváros kötelessége a tömegközlekedés működtetése.

Ilyen agglomerációs járatok például a Budakeszire közlekedő buszok, de ilyenek a HÉV-ek is. Ezek működtetéséhez pedig a kormány szerint a fővárosnak is hozzá kell járulnia. Karácsony Gergely azonban úgy nyilatkozott, hogy a szerződéstervezeteket még nem kapták meg.

A Fővárosi Önkormányzatnak törvényben előírt feladata a tömegközlekedés biztosítása Budapesten – írta szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium, amely a kormány honlapján nyilvánosságra hozta a szerződéstervezeteket. Az agglomerációs járatokkal kapcsolatban pedig úgy fogalmazott: „a városvezetés nem hajlandó a valós teljesítés alapján rá eső részt megfizetni, és a finanszírozási megállapodást ennek megfelelően megkötni.”

A tárca hozzáteszi: a könnyen rendezhető kérdés „felhabosítása” átlátszó, ezért kudarcra ítélt próbálkozás arra, hogy a Városháza eladása körüli botrányról másra tereljék a figyelmet. Kiemelték, hogy

a helyzet mielőbbi rendezésének felelőssége Karácsony Gergelyt terheli.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter már a múlt heti Kormányinfón is arról beszélt, hogy a megállapodáshoz a fővárosra is szükség lenne.

A Miniszterelnökség úgy véli, hogy a kormány célja Budapestet élhető, fejlődő és működő nagyvárosként méltó otthonává tenni az itt élőknek, és méltó fővárosává Magyarországnak. A kormány ezért jelentős támogatást adott Budapest fejlesztésére és működtetésére az egyik leggazdagabb helyhatóságnak számító Fővárosi Önkormányzat részére.

Az intézmény anyagi helyzete stabil, 2021. október végén 87,3 milliárd forint készpénzzel és 46,7 milliárd forint állampapírral rendelkezett.

A címlapfotó illusztráció.

Érdekes lehet számodra:

Ajánljuk még