A közszolgálati csatornának nyilatkozott Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, Komárom-Esztergom megyei országgyűlési képviselő, aki elmondta,
2012 óta folyamatosan korszerűsítik a Budapest-Esztergom vasúti vonalat: új pályatest készült, villamosítottak és új biztonsági berendezéseket is elhelyeztek.
Új állomások, csomópontok és parkolók is épültek – tette hozzá.
Az emeletes vonatoknak köszönhetően rövidebb szerelvényeken több ember utazhat – mondta Völner Pál.
A keddi sajtótájékoztatón a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára arról beszélt, hogy jelentős minőségjavulást várható a közösségi közlekedésben.
Menczer Tamás elmondta, hogy az új szerelvények 600, vagyis a korábbihoz képest másfélszer több ülőhelyet biztosítanak a nagyforgalmú vonalon.
Az eseményen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, hogy a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít a kötöttpályás közösségi közlekedés érdekében. A fejlesztések folytatódnak, ebben az évtizedben csak a gördülőállomány megújítására 2 ezer milliárd forint jut – tette hozzá.
A jelentős járműcsere előnyeit egyre többen élvezhetik, hiszen immár 16 emeletes motorvonat közlekedik 4 vonalon, 2022 végén pedig 40 viszi majd az utasokat – jegyezte meg.
Az Igazságügyi Minisztérium (IM) parlamenti államtitkára szerint mostantól Esztergomból a főváros felé a leggyorsabb közlekedési megoldást jelenti a vasút. Völner Pál a térség országgyűlési képviselőjeként üdvözölte, hogy a szakasz fejlesztése kényelmes szerelvényt és korszerűsített vasúti pályát is eredményezett.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, országgyűlési képviselője hozzátette, hogy a környéken élők számára az egyik legnagyobb kihívást a napi ingázás jelenti. Vitályos Eszter megjegyezte, hogy a közösségi médiában olvasható visszajelzések szerint az utasok már most örülnek a fejlesztésnek.
A MÁV elnök-vezérigazgatója a környezetvédelem jelentőségét emelte ki a sajtótájékoztatón. Homolya Róbert szerint a klímavédelmi célok a vasúti fejlesztése nélkül nem teljesülhetnek. Ennél fenntarthatóbb közlekedés nincs, az üvegházhatású gázoknak alig 1 százalékát bocsátják ki vonatok az EU-ban – hangsúlyozta.
A korszerűsítések kiemelt szempontja az elővárosi vonalak versenyképessége, hiszen az utasok csaknem fele Budapest és a környező elővárosok között közlekedik – tette hozzá. Homolya Róbert szerint a főváros körül a vasúté lesz a legversenyképesebb közlekedési szolgáltatás, ha az eddigiekhez hasonló ütemben folytatódnak a fejlesztések.