×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Hatalmas kormányzati fejlesztés Budapesten, ami a dugókat is csökkenti

 

„Új buszvégállomást építünk Kelenföldön, illetve a P+R parkoló kapacitását is bővítjük – tájékoztatott Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Hozzátette a szerződést aláírták, úgyhogy kezdődhet a tervezés.

Aláírtuk a szerződést – kezdődhet a kelenföldi új buszterminál és P+R parkoló tervezése – írta közösségi média felületén Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Új buszvégállomást építünk Kelenföldön, a jövőben egy közös helyről, a vasútállomás őrmezei oldaláról indulhatnak majd a BKK és a Volánbusz járatai. Lezárult a közbeszerzés! A Közti Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma készítheti a buszterminál terveit. A kelenföldi P+R parkoló kapacitását is bővítjük, az őrmezei oldalon legalább 1500 férőhelyes lesz” – írta.

A budapesti dugók csökkentésére a város megfelelő működtetése és a nagyberuházások összehangolása mellett van egy biztos recept. Ennek lényegi eleme Budapest határában P+R parkolók építése, hogy legyen hol letenni az autót és tömegközlekedésre váltani.

A beruházás részeként átszervezik a kelenföldi csomópontot, így a Volánbuszok végállomása az Etele térről az őrmezei oldalra költözik.

A BKK járataival egy közös, fedett, modern buszterminált építenek, mosdóval és különböző, ma még hiányzó szolgáltatásokkal. Így az Etele téren jelentős terület szabadul fel, ahol akár plusz zöldfelületet lehet kialakítani. Az új végállomásra pedig rövidebb úton, és az autópálya bevezető szakaszának buszsávján gyorsabban juthatnak el az elővárosi járatok, nem kell majd az Egér út felé kerülniük.

Kelenföld egy hatalmas csomópont, itt található 1-es,19-es, 49-es villamos és a 4-es metró végállomása, és innen indul összesen 54 buszjárat a budapesti agglomerációba és a többi kerületbe. Nem csoda, hogy a munkanapokon 7:15-kor már teljesen tömve van a P+R parkoló, és nincs hová állni.

Megoldásként az őrmezei oldalon egy többszintes P+R parkolóházat építünk, legalább 1500 férőhely lesz reggelente. A bicikliseknek új kerékpártárolók, továbbá taxidrosztok, valamint K+R parkolók is lesznek (csak addig állhatnak meg az autók, amíg az utasok kiszállnak)” – tájékoztatott Fürjes.

A kelenföldi csomópont fejlesztése egy valódi dugócsökkentő beruházás, amely egyaránt szolgálja az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket.