×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Ön szerint hivatalosan is közlekedési eszköznek kellene tekinteni az elektromos rollert?

 

A buszok és a metrók helyett egyre többen választják az egyéni közlekedési eszközöket, mint például az elektromos rollereket. Ezt az eladási statisztikák is alátámasztják. Ezzel együtt a balesetek száma is megnőtt, ezért sokan már jogosítványhoz kötnék az e-rollerezést.

 


Ön mit szól hozzá? A hirado.hu és a Kossuth Rádió Jó napot, Magyarország! című műsorának napi, közös szavazásán ezúttal arról kérdezzük olvasóinkat, hogy szerintük hivatalosan is közlekedési eszköznek kellene-e tekinteni az elektromos rollert? A délután 16 óra 10 perckor kezdődő adásban telefonon oszthatják meg véleményüket – Telefonszám: (06 1 vagy 06/30) 759-52-00, sms: 06/30-90-00-666 –, a hirado.hu oldalán szavazatot adhatnak le, a Kossuth, valamint a hirado.hu Facebook-oldalán pedig kommentben mondhatják el, hogy mit gondolnak napi témánkról.


Herpy Miklós ügyvéd, közlekedési szakjogász korábban a hirado.hu megkeresésére elmondta, mivel a KRESZ nem határozza meg, hogy hova sorolhatók az elektromos rollerek, ezért eddig járműnek sem minősültek.

Hozzátette, hogy az 5/1991. KöHÉM (Közlekedési- és Hírközlési Minisztérium) rendelet és a 168/2013-as EU rendelet az irányadó, amely meghatározza, hogy milyen jármű minősül L1e típusú, segédmotoros kerékpárnak. Ennek egyik feltétele például, hogy ülés legyen rajta, de ez az elektromos rollernek nincs.

Nincs szabályozás, nem tudni, hogy hol kellene közlekedni a rollerekkel, és ez egy bizonytalan jogi helyzetet teremt, amelyben kiszámíthatatlanok az egyes esetek következményei.

Herpy Miklós úgy véli, a jogalkotóknak sürgősen szabályt kelleni hoznia a rollerek és e-rollerek használata ügyében. Felfogása szerint a rollerek helye dinamikájuk és teljesítményük alapján – óránként 25 kilométeres végsebességükkel – a kerékpárok között lenne.

A címlapfotó illusztráció.