Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője elmondta: Karácsony korábban egyfajta „teflonpolitikus” imázst vett fel, ami azt jelenti, hogy a botrányok nem érték őt el, lepattantak róla, de mára ez megszűnt.
Karácsony kampánycsapata is érzékeli, hogy a főpolgármester népszerűsége zuhanni kezdett, ezért csak ezen a héten mintegy 30 millió forintot költöttek Karácsony Facebook-hirdetéseire és elindult egy óriásplakát- és telefonos kampány is. Ez utóbbiban
a főpolgármester „átmeneti kellemetlenségnek” nevezi a közlekedési káoszt és a hatalmas dugókat.
Karácsony ugyan telefonhívásaiban átmenetinek nevezi a káoszt, holott ez hónapok óta fennáll és nemcsak az autósokat, hanem a tömegközlekedőket is sújtja. A baloldali politikus álkommunikációt folytat, amikor azt mondja, hogy a budapesti beruházásokat kénytelenek voltak egyszerre elindítani. Ha a Lánchíd felújítását például nem halogatja, hanem a Tarlós István által előkészített beruházást elindítja, akkor nem lenne ennyire rossz a helyzet a fővárosban.
A baloldali előválasztási kampányban is gyászos teljesítményt nyújt Karácsony, hiszen már Dobrev Klára is népszerűbb nála a fővárosban. A főpolgármester kampánya kudarcot kudarcra halmozott és a budapesti dugók sem hajtják az ő malmára a vizet. A politikai akciói is rendre balul sülnek el, legutóbb az atlétikai vb megvétózását emlegette, holott erre nincs joga, ráadásul a közgyűlést sem tudta rávenni arra, hogy az ő akaratát hajtsák végre.