×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Tarthatatlan a forgalom Budapest belvárosában, de a kormány kisegíti a fővárost

 

Megbénult a főváros reggel, miután hajnalban lezárták a közúti forgalom elől is a Lánchidat. A korlátozás várhatóan másfél évig tart. Budapesten eddig is szinte lehetetlen volt közlekedni, a balliberális városvezetés ugyanis több fontos csomópont felújítását is egyszerre kezdte meg, azok után hogy sokáig halogatták azokat. A Lánchíd felújítása nemcsak késett, de milliárdokkal drágább is lett.


Munkavédelmi sisakban és láthatósági mellényben érkezett a főpolgármester szerda reggel a Lánchíd pesti hídfőjéhez – hangzott el az M1 híradóban.

Mi vagyunk azok, akik a szavakon túl tetteket is fel tudunk mutatni” – mondta Karácsony Gergely.

Bár a fővárosi önkormányzat hónapokig halogatta a híd felújításának megkezdését, és az eredeti tervekhez képest jelentősen megcsonkították a projektet, Karácsony Gergely az újságírók előtt arról beszélt: szerinte a felújítás jó úton halad.

Azt reméljük, hogy ezek a pénzügyi problémák mulandóak, de a Lánchíd örök” – tette hozzá a főpolgármester.

Karácsony Gergely azt ezúttal is pénzhiánnyal magyarázta, hogy a beruházásból több fontos elem: például a villamospálya és az alagút helyreállítása is kimaradt. Csakhogy korábban kiderült: a fejlesztés milliárdokkal lett drágább ahhoz a szerződéshez képest, amit a Tarlós István vezette önkormányzat készített elő.

A főváros ugyanis azt az A-Híd Zrt.-t választotta kivitelezőként, amely már Tarlós István idején is pályázott, a korábbi főpolgármester azonban éppen amiatt utasította el a céget, mert túl drágának találta az ajánlatukat. Az A-Híd Zrt. Karácsony Gergelyéknél mégis nyert, annak ellenére, hogy a vállalat a mostanra kevesebb elemből álló beruházásért ötmilliárd forinttal több pénzt kért.

Szakértők szerint azonban nem ez lehet az egyetlen gond a Lánchíd felújításával, és a balliberális városvezetés nem csak a pályáztatás során, de a kivitelezésben is átgondolatlan koncepciót követ.

A főpolgármester néhány napja leaszfaltoztatta a Clark Ádám tér ikonikus virágágyását és a helyére – saját bevallása szerint csak átmenetileg – biciklisávokat festetett fel, amire az arra közlekedők közül az autósok és a kerékpárosok is panaszkodtak. A Metropolnak többen úgy fogalmaztak, hogy a tér így balesetgócpont lesz. Az M1-nek nyilatkozó környékbeliek pedig arról beszéltek, hogy a fővárosi önkormányzat a terület tehermentesítését sem gondolta át kellően.

Mi, akik itt élünk, nekünk itt egy plusz forgalmat jelent, hogy nem oldották ezt meg másképpen, például katonai pontonhíddal. Szerintem meg lehetett volna oldani, hogy kiküszöbölje az autósforgalmat, és ne mindent ráeresszenek a Hegyalja útra, meg a Tabánra, meg a kerületnek erre a részére” – nyilatkozta egy helyi lakos az M1-nek.

A fővárosi forgalom közben a belváros fontosabb csomópontjain is napok óta szinte tarthatatlan, miután a baloldali városvezetés egyszerre indította el több központi szakasz, például a 3-as metró és a Pesti alsó rakpart felújítását is. Sőt az elvileg a Lánchíd közlekedését tehermentesítő Hegyalja út – Erzsébet híd – Rákóczi út vonalon is hamarosan elkezdik törni az aszfaltot. A fokozott terhelés ellenére így itt is kevesebb sávban lehet majd közlekedni.

A kormány úgy döntött, hogy ezúttal is kisegíti a fővárost” – mondta Szentkirályi Alexandra, kormányszóvivő.

A kormányszóvivő szerdán videóüzenetben jelentette be: hogy a budapestiek életét egyre inkább megnehezítő lezárások miatt a kormány az állami hajózási cégen, a MAHART-on keresztül indít a belvárost és a Várnegyedet összekötő mentesítő járatokat a Dunán.

„Mégiscsak Budapest egyik szimbólumáról beszélünk, és amikor a gazdaság újraindításáról van szó, akkor fontos, hogy a fővárosi turisztikából élő vállalkozások is újra tudjanak indulni. Ez a járat reggel hét és este nyolc óra között fog közlekedni félóránként, hétfő és péntek között. Budapest bérlettel, vagy havi bérlettel ingyenesen lehet majd használni” – tette hozzá.

Szentkirályi Alexandra hangsúlyozta: a kormány ezúttal is a budapestiek mellett áll.

Címlapfotón: A Lánchíd-felújításhoz kapcsolódóan folyik a Clark Ádám tér átépítése, az új, szélesebb körforgalmi út kialakítása 2021. június 7-én (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)