Szórólapokkal épít adatbázist a DK

 

A Demokratikus Koalíció kampányüzemmódba kapcsolt s egyben adatbázis-építésbe kezdett, miután hivatalossá vált, hogy Dobrev Klára a párt miniszterelnök-jelöltje. Az adatkezelők között megtalálhatók a Závecz Tibor vagy az Ezalényeg.hu baloldali propagandaportált is működtető Páva Zoltán érdekeltségébe tartozó cégek, de van köztük német tárhelyszolgáltató és amerikai, tömeges elektronikus levélküldő szolgáltatást nyújtó társaság is.

Miután vasárnap hivatalossá vált, hogy Dobrev Klára a DK miniszterelnök-jelöltje, azonnal elkezdődött a párt egyéni képviselőinek, illetve a DK-elnök feleségének összehangolt, együttes kampánya – olvashatjuk a Magyar Nemzet cikkében.

A Magyar Nemzethez eljutott egy szórólap, amin Dobrev Klára a baloldai szavazó figyelmébe ajánlja a DK egyik budapesti jelöltjét, Arató Gergelyt, akit odaadó férjként, két kutya büszke gazdájaként, tapasztalt önkormányzati és országgyűlési képviselőként mutat be.


A szórólap mellett megtalálható egy jelentkezési ív is, azoknak, akik segíteni szeretnék a DK és a képviselőjelölt munkáját.

Az űrlap kitöltéséhez meg kell adni a személyes adatokat, nevet, címet, telefonszámot és e-mailt is, és meg kell jelölni, hogy a szimpatizáns milyen kampánytevékenységben kíván részt venni.

A Magyar Nemzet cikke szerint ezek a kampánytevékenységek lehetnek szórólapozás, adminisztrációs irodai vagy számítógépes munka, szimpatizánsokkal való telefonos vagy személyes kapcsolattartás, de „ezermesterek” és „gyorsan mozgósítható akciócsapat-tagok” jelentkezését is várják.

Azonban, hogy az itt megszerzett adatokat a DK hogyan kezeli, csak annyit írtak, hogy az adatvédelmi tájékoztató a DK honlapján található.

A külön dokumentumban feltüntetett adatkezelők közül ugyan a korábban a DK-nak dolgozó, Szigetvári Viktor nevével fémjelzett, meglehetősen kétes hírű Datadat Kft. eltűnt, felbukkan helyette viszont például az EagleEye Marketing Kft. A frissen, 2020 októberében alakult cég Páva Zoltán érdekeltségébe tartozik, aki az Ezalényeg.hu baloldali propagandaportált is működteti – tudhattuk meg a Magyar Nemzet cikkéből.

A cikkből ráadásul az is kiderül, hogy az Ezalényeg a közösségi médiában is nagyon aktív, az oldal létrejötte óta (a helyi aloldalak költéseit nem számítva) mintegy 80 millió forintot költött a Facebookon, volt, amikor csupán egy hét alatt 9,3 milliót. Az EagleEye Kft. mindemellett a DK parlamenti frakciójának közösségimédia-tanácsadója, évi 43 millió forintért. Páva Zoltán egyébként a volt MSZP-s komlói polgármester és országgyűlési képviselő, idősebb Páva Zoltán fia.

Eközben Dobrev Klára Facebook-oldalán egyértelművé tette, hogy ő a baloldali összefogás központi szereplője, amikor egy meghökkentő bejegyzést osztott meg közösségi-oldalán.

A bejegyzés alapján úgy tűnhet, hogy biztosan ő nyeri meg a baloldal miniszterelnök-jelölti előválasztását, annak ellenére, hogy az egyik legesélyesebbnek tartott Karácsony Gergely bejelentkezése csak a hétvégén várható.

Gyurcsány Ferenc felesége Facebook-oldalán arról írt, hogy mind néppárti, mind baloldali uniós politikusok is támogatásukról biztosították.

Tudják, hogy én vissza fogom vezetni Magyarországot Európa szívébe! ”– olvashatjuk a bejegyzésben.

Dobrev Klára egyértelművé tette, hogy ő a baloldali összefogás központi szereplője – írja Magyar Nemzet.

A címlapfotó illusztráció.