Közműszolgáltatók nevében elkövetett csalásokra hívja fel a figyelmet a rendőrség. Az adathalász e-mailek és weboldalak különféle nyereményjátékok formájában próbálják megszerezni a gyanútlan áldozatok személyes és/vagy bankkártyaadatait.
A koronavírus-járvány kezdete óta egyre inkább elterjedtek az elektronikus úton történő csalások.
Az e-mailek egyes elemeikben hasonlíthatnak a szolgáltató által küldött üzenetekre, de ezekre az e-mailekre jellemző a tört magyarsággal, nyelvtanilag helytelenül megfogalmazott szöveg. A levélben kapott linkre való kattintással adathalász oldalakra irányítják a címzettet.
„Ezek a weboldalak szintén használják azokat az arculati elemeket, amelyek az igazi szolgáltatóval hozhatók összefüggésbe, de azokon jellemzően leegyszerűsített megjelenítést, nem működő gombokat, hivatkozásokat, illetve helytelenül megfogalmazott kifejezéseket használnak”
A közigazgatási szervek többségében nem elektronikus üzenetben értesítik az előfizetőt. Álltalában postai levelezés vagy az ügyfélkapun küldött üzenet formájában történik a megkeresés.
Ha már esetleg regisztrált egy ilyen linkre kattintva, akkor érdemes lecserélnie e-mail- és közösségi médiafiókjaihoz tartozó jelszavát, valamint korlátozni a megadott bankkártya elektronikus használatát, illetve annak cseréjét kezdeményezni az esetleges későbbi visszaélések megelőzése érdekében.
Ha gyanús weboldalt talál, azt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által üzemeltett Internet Hotline felületén tudja jelenteni.
A címlapfotó illusztráció.