×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Külpiacra lépő vállalkozásoknak indított kurzust a Magyar Diplomáciai Akadémia

 

Vadonatúj képzéssel rukkolt elő néhány hete a Magyar Diplomáciai Akadémia, a nemzetközi szinten is egyedülálló intézmény már nemcsak a külügyi területen dolgozó szakemberek felkészítéséért és a diplomata utánpótlás kineveléséért felel, hanem új perspektívát nyitott a külpiacra lépő vállalkozásoknak is – írta a Magyar Nemzet a szombati számában.

Pacsay-Tomassich Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Magyar Diplomáciai Akadémiáért és a Stipendium Hungaricum Programért felelős államtitkára, az akadémia elnöke a lapnak elmondta: a hatékony fellépés, a jó tárgyalási technika vagy az adott régióra jellemző illemszabályok ismerete komoly fegyvertárat jelent a magyar cégeknek.

Mivel a kormánynak prioritás a magyar cégek külpiaci versenyképessége és a külföldi tőke bevonzása, szeretnénk hozzájárulni a vállalatok sikereihez – tette hozzá.

Pacsay-Tomassich Orsolya közölte, alig egyéves fennállásuk alatt már három képzési programmal is büszkélkedhetnek, idén februárban pedig útjára indították a Corporate Diplomacy programot, amellyel az üzleti szféra felé nyitnak.s

A Corporate Diplomacy programban, amely egy hat hónapos, 120 órás kurzus, jelenleg hat vállalat - a Tungsram, a Deloitte, a GE Magyarország, a Hell Energy, az OTP és a Richter Gedeon - munkatársai vesznek részt a képzésben - mondta el.

Pacsay-Tomassich Orsolya hangsúlyozta: a kormányzat és ezen belül a külügyi tárca is kiemelt feladatának tekinti, hogy minél több szolgáltatást tegyen elérhetővé a hazai cégeknek, és az államigazgatásban felhalmozott tapasztalat és szaktudás átadásával is támogassa a vállalatok és a vállalkozások sikeres piacra lépését.

Mint elmondta, az első szemeszter kísérleti jelleggel, 18 fővel indult el, ami ideális létszámot biztosít a csoportmunkákhoz és a tudásanyag elsajátításához. Úgy látjuk, hogy a vállalatok részéről nagy az érdeklődés, és folyamatosan növekszik az igény, ezért már most azon gondolkodunk, hogyan bővítsük a programot – fogalmazott Pacsay-Tomassich Orsolya, megjegyezve: hosszú távú célkitűzésük, hogy közelebb hozzák egymáshoz a közigazgatás vezetőit és a vállalati stratégiai döntéshozókat.