Százhatvannal is mehetnek: újabb emeletes motorvonatok álltak forgalomba

 

Újabb vadonatúj, emeletes vonatok álltak ma forgalomba a váci és a ceglédi vonalon. Ezzel hatra nőtt a már menetrend szerint közlekedő, több mint ezer utas szállítására képes KISS motorvonatok száma. A MÁV összesen negyven szerelvényt rendelt, a vonatokat a Dunakeszi Járműjavítóban szerelik össze – hangzott el az M1 Híradójában. Nemsokára életbe lép az új menetrend is: több intercity járat lesz, és összehangolják a vonatok és volán buszok menetrendjét is

Indulásra kész a Nyugati pályaudvaron a legújabb, a Dunakeszi Járműjavítóban összeszerelt emeletes motorvonat.

November 30-án újabb két vadonatúj szerelvény állt forgalomba, így összesen már hat ilyen vonat közlekedik. Az utasok jelenleg a váci és a ceglédi vonalon találkozhatnak a Magyarországon újdonságnak számító emeletes vonatokkal.


A 160 kilométer/óra sebességre is képes vonatokon alapfelszereltség az akadálymentes kialakítás, a légkondicionáló, a korszerű utastájékoztató rendszer és a wifi.

Ezek a vonatok nemcsak kényelmesebbek és gyorsabbak az elődeiknél, de jelentősen bővült a befogadóképességük is.

A több férőhelynek köszönhetően könnyebb a járvány elleni védekezés is, mert – a csúcsidőket leszámítva – az utasok tartani tudják egymástól a biztonságos védőtávolságot.

 

„A férőhelyek számában nyújt többet ez az emeletes motorvonat. 600 ülőhellyel rendelkezik és még nagyságrendileg 600 utas tud állva utazni. Tehát körülbelül ezerkétszáz férőhelyesek ezek az emeletes motorvonatok. És 12-12 ajtó van mind a két oldalán, ami lehetővé teszi a nagyon gyors utascserét. Ez kifejezetten az elővárosi forgalomban fontos” – mondta Biber Anett, a MÁV csoport szóvivője.

Részben a most forgalomba állt új szerelvényeknek is köszönhető, hogy december 13-tól jóval több vonat jár majd. Az új vasúti menetrend 30 vonalon hoz majd érzékelhető javulást a közlekedésben.

„December 13-tól naponta 130-cal több járatot tudunk indítani. Ez annak köszönhető, hogy a folyamatban lévő vasúti fejlesztéseink lezárultak” – mondta Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója.

Magyarországon az elmúlt tíz évben 600 kilométer vasútvonalat újítottak fel és 300 kilométernyi pályát villamosítottak.
A járműpark fejlesztésében az egyik legnagyobb tétel az emeletes motorvonatok beszerzése.

A már forgalomban lévő hat emeletes motorvonat mellett hétfőn újabb három vadonatúj szerelvény hagyta el a dunakeszi gyárat. Ezek várhatóan még az év vége előtt forgalomba állnak.

2022 végén már 40 darab korszerű, emeletes motorvonat közlekedik majd Budapest elővárosi forgalmában.