×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Drágulhat és később fejeződhet be a 3-as metró felújítása

 

Választ vár a fővárostól a Fidesz, miért rekedtek meg a tárgyalások a BKV és a 3-as metró felújítását végző cég között.

Megrekedtek a tárgyalások a BKV és a 3-as metró felújítását végző cég között, így az már biztos, hogy a felújítás tovább tart vagy drágább lesz, legrosszabb esetben mindkettő lehetséges – írta a Fidesz–KDNP budapesti képviselőcsoportja csütörtökön a Facebookon.

Sürgős választ vár a képviselőcsoport Karácsony Gergely főpolgármestertől, hogy miért nem tudott megállapodni a BKV és a Swietelsky.

„Választ várunk arra is, hogy szükség van-e új közbeszerzés kiírására az M3 metró középső szakaszának felújításához, mennyivel lesz drágább, és mennyivel tart tovább a felújítás tették hozzá.

A frakció tudni szeretné azt is, hogy veszélybe kerültek-e az európai uniós támogatási összegek.

„Továbbá követeljük, hogy vizsgálják felül az elrendelt lezárásokat és a metrópótlásokat, a járványhelyzet csúcsán a legrövidebb ideig legyenek a budapesti utazók pótlóbuszokra kényszerítve írták.

Az eredeti szerződés szerinti teljesítésre szólította fel a BKV a 3-as metró felújítását végző céget

Új határidők megjelölése mellett az eredeti szerződés szerinti teljesítésre szólította fel a 3-as metró felújítását végző céget a BKV Zrt., miután a felek között hétfőig nem jött létre szándéknyilatkozat szerződésmódosításról.

A BKV Zrt. pénteken, az MTI-hez eljuttatott közleményében emlékeztetett: a 3-as metró középső - Lehel tér-Nagyvárad tér közötti – vonalszakasza állomásainak korszerűsítésére 2019. november 27-én kötöttek szerződést a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, de a belvárosi rész alagúti- és állomásfelújítási munkáinak egyidejű megvalósításáért szükségessé vált a szerződés határidejének módosítása, ezért a közlekedési vállalat a szerződésmódosításért egyeztetéseket kezdeményezett a kivitelezővel.

A tárgyalások nem vezettek eredményre, ezért a BKV 2020. július 24-én felfüggesztette a szerződés egy, a 3-as metró középső szakaszának felújítására vonatkozó részét. Az egyeztetések tovább folytatódtak, de az álláspontok csak minimálisan közelítettek – írták.

Kiemelték: a kialakult helyzet egyelőre nem veszélyezteti a metróvonal felújításának határidőre történő befejezését, és az európai uniós forrásból történő megvalósítást. A vállalat bízik abban, hogy a Swietelsky partner lesz a középső szakasz alagúti munkáinak határidőre történő befejezésében.

A BKV ezzel párhuzamosan megkezdte az új közbeszerzési eljárások előkészítését, és vizsgálja a saját erőforrások bevonásának lehetőségét is – tették hozzá.

Mint írták: a 3-as metró középső szakasza állomásainak felújítására kötött szerződés értelmében a BKV november 7-én az utasforgalom kizárása mellett munkaterületet adott a vállalkozónak a Nyugati pályaudvar és a Semmelweis Klinikák állomás közötti szakaszon. A vállalkozó már el is kezdte a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér és a Kálvin tér állomás felújítását, valamint a korábban átadott állomásokon – Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-egyed, Semmelweis Klinikák – az utasforgalom biztosítása miatt eddig át nem adott területeken is elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok és az állomási munkákhoz kapcsolódó alagúti kivitelezési és szállítási feladatok.

A 3-as metróvonal középső szakaszán jelenleg is tartó munkálatok nem teszik lehetővé az utasforgalom melletti munkavégzést – olvasható a közleményben.