×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Egyre nehezebb autóval közlekedni Budapesten

 

Csütörtök reggel sem volt problémamentes a közlekedés a fővárosban. Az iskolakezdés óta szinte minden nap egymást érik a kisebb-nagyobb dugók a belvárosban. Akár egyórás késéssel is számolhattak azok, akik autóval indultak munkába Budapesten – hangzott el az M1 Híradójában. .

Napról napra nehezebb a dolguk az autósoknak a Nagykörúton, hiszen tavasz óta kerékpársávokat jelölt ki a főváros, és csak egy sáv maradt az autósoknak, ami jelentős torlódásokhoz, olykor dugókhoz vezet.

Az M1 tudósítói csütörtök reggel is járták a várost és élőben jelentkeztek be a csúcsforgalomból. A kerékpársávokban csak egy-egy biciklis haladt, ami töredéke a sorban álló autók számának. A torlódó autók és a szinte üres kerékpársávok látványát lassan megszokják a környéken élők.

Az iskolakezdés óta napról napra rosszabb a közlekedési helyzet a fővárosban.

„Nagyobb a forgalom, meg így minden más. A munkahelyre időben nem tudunk odaérni, mert araszolnunk kell reggel is, meg egész nap. Nézzék meg, hogy állandóan csak a sor van” – mondta egy autós a közmédia egyik riporterének.

A kerékpárosok szerint is nehezebb az autósok élete.

„Aki autóval szeretne jönni, annak most biztos, hogy nehezebb a dolga”  – mondta az egyik biciklis a Híradó tudósítójának.

A Karácsony Gergely vezette Főpolgármesteri Hivatal még a veszélyhelyzet idején – amikor a mostani forgalom töredéke volt csak a budapesti utakon – döntött arról, hogy a Nagykörúton és több más forgalmas útvonalon elvesz egy forgalmi sávot az autósoktól, és ott kerékpársávokat létesít.


Közlekedési szakemberek, autós szervezetek és kormánypárti politikusok is figyelmeztették a főpolgármestert, hogy az iskolakezdés közeledtével változtatni kellene, mert elviselhetetlen lesz a forgalmi helyzet. Karácsony Gergely változtatott, úgy, ahogy ő jónak gondolta. A közlekedési problémák maradtak vagy bizonyos esetekben súlyosbodtak is.

A körút egyes részein elvették például a parkolósávokat, hogy azok helyén alakítsanak ki kerékpársávokat. Az új rend szerint a Corvin-negyedtől a Dohány utcáig visszakapták a kétszer két sávot az autósok. Onnan a Nyugati térig viszont csak egy-egy forgalmi sáv maradt.

Mint a főpolgármester elmondta, a helyiek véleményét nem kérdezték meg a parkolósávok meszüntetéséről, mondván, ezeken a helyeken úgysem az ott lakók parkolnak. Ugyanígy nem kérdezte meg Karácsony Gergely az ottani boltosokat, akik így vásárlók tucatjaitól esnek el.

A politikai ámokfutás, illetve az autósok és kerékpárosok közötti feszültségkeltés befejezésére szólította fel Karácsony Gergelyt a Fidelitas elnöke, Illés Boglárka a napokban.

„Azzal, hogy a kerékpáros-közlekedést szeretné támogatni, ne lehetetlenítse el az autósok életét, ne uszítson az autósok ellen. Sokan vagyunk, akiknek már most elege van a főpolgármester úrból, méghozzá abból, hogy ő kísérleti laboratóriumként használja Budapestet. Én azt kérem, mindannyiunk nevében azt kérem, hogy fejezze be a politikai ámokfutását” – mondta a Fidelitas elnöke.

Illés Boglárka rámutatott arra is, hogy a dugóban várakozó autók nagymértékben szennyezik a főváros levegőjét.