Továbbra is óriási dugók vannak a budapesti Nagykörúton az autósoktól elvett és a kerékpárosoknak átadott sávok miatt. A helyzet iskolakezdés óta rosszabb, az autók szinte egész nap csak araszolnak. A Fidelitas ma felszólította Karácsony Gergelyt, hogy ne uszítson az autósok ellen és ne kísérletezzen a Budapesten közlekedők idejével és egészségével – közölte az M1 Híradója
Akárcsak néhány napja, úgy kedden is hosszú sorban álltak az autók a Nagykörúton. A kerékpársávokban pedig továbbra is csak egy-egy biciklis haladt. A torlódó autók és a szinte üres kerékpársávok látványát lassan megszokják a környéken élők.
A kerékpársávokat a veszélyhelyzet elején jelölte ki a Karácsony Gergely vezette főváros. A balliberális főpolgármester ezzel tovább lassította a gépjárművek áthaladását, miközben sokak szerint balesetveszélyes helyzetet is teremtett.
Az iskolakezdéssel rendszeressé váló hosszú dugókban araszoló autók miatt a környék levegője romlik,
a biciklisek egy része pedig továbbra is a járdát használja a kerékpárút helyett. Az egysávos úton kialakuló torlódások miatt pedig az autósok vagy korábban indulnak munkába, vagy pedig elkésnek.
A forgalmi renden most változtat a főpolgármesteri hivatal. Lassan egy hete megváltozott a Nyugati pályaudvar előtti forgalmi rend, a Corvin-negyedtől a Dohány utcáig visszakapják a kétszer két sávot az autósok. Onnan a Nyugati térig viszont csak egy-egy forgalmi sáv marad.
Cserébe a kerékpársávok is maradnak. Ehhez viszont parkolókat szüntetnek meg, illetve esetenként a járdákon is kerékpárutakat alakítanak ki.
Az M1 Híradó stábjának több autós is azt mondta: a nagykörúti káosz csak a jéghegy csúcsa, mert egyre több autósellenes döntést hoznak a fővárosban.
A politikai ámokfutás, illetve az autósok és kerékpárosok közötti feszültségkeltés befejezésére szólította fel Karácsony Gergelyt a Fidelitas elnöke. Illés Boglárka arról beszélt: a főpolgármester kísérleti laboratóriumként használja a fővárost, amelyben
több tízezer autós idejével és egészségével játszik.
Ez a társadalmi egyeztetés nélkül, egyszemélyes döntéssel kijelölt kerékpárutakból is látszik. Illés Boglárka hozzátette: cél, hogy a kerékpáros közlekedés aránya nőjön, de ezt nem úgy kell elérni, hogy közben ellehetetlenítik az autósok életét, és ellenségnek kiáltják ki őket.