Mégpedig a Nagykörúton felfestett kerékpársávok miatt. A dugó sokkal nagyobb, mint korábban volt, ezért több helyen a főváros visszaadja a második sávot az autósoknak, cserébe viszont Karácsony Gergelyék parkolókat szüntetnek meg, és ott alakítanak ki kerékpársávokat. Az autósok, az üzlettulajdonosok, és az ott élők is felháborodtak a döntést hallva: azt mondják, így már nemcsak az autós közlekedés lesz az eddiginél is nehezebb, hanem a városrész is élhetetlenné válik – hangzott el az M1 Híradójában.
A szokottnál is nagyobb a dugó: a két sávból továbbra is csak egy használható, a másikba még hónapokkal ezelőtt kerékpársávot festett fel a fővárosi önkormányzat. Az iskolakezdéssel a helyzet tovább romlott. Azt mondják a sofőrök: csak idő kérdése, hogy egy komoly baleset történjen.
Karácsony Gergely hétfőn jelentette be, hogy a Blaha Lujza tér és a Boráros tér között visszaállítják a két sávot, viszont a kerékpársávok maradnak. A fővárosi vezetés parkolóhelyeket szüntet meg, azok helyét veszi át a kerékpársáv.
Sokak szerint
a parkolóhelyek megszüntetésével a mostaninál is nehezebb helyzetbe kerülnek az autósok. Tovább tart majd helyet találni, viszont közben több káros anyag kerül a levegőbe, így nő a környezetszennyezés is.
A kerékpárosoknak most is csak egy része használja a sávokat, a többiek a járdán a gyalogosokat, babakocsisokat és a felszolgálókat kerülgetve közlekednek nagy sebességgel.
A fővárosi önkormányzat hadjáratot indított az autósok ellen – mondta Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke az M1-en.
„Az autóklub már év elején felajánlotta az együttműködést Karácsony Gergelyéknek, de hónapokig semmilyen választ sem kaptak” – folytatta Kovács Kázmér, aki szerint a később mégis összehívott egyeztetés inkább színjátékra hasonlított.
„A kapkodva, egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok káoszt, dugókat és baleseteket okoznak, ezért kérték annak megszüntetését” – erről Fürjes Balázs államtitkár beszélt a Kossuth Rádióban a hét elején. Azt mondta: a járvány második hullámával a forgalom nőni fog.
Reggel,Körút,pedig a forgalom a szokásos iskolakezdésnél kisebb.Autósok dugóban,biciklisáv üres,kereszteződésben káosz.Továbbra is javaslom:sávlezárás azonnali megszüntetése,alapos szakmai előkészítés,valódi konzultáció az emberekkel.Autóval járni nem deviancia!#stopautosuldozes pic.twitter.com/8KL7sPXES5
— Fürjes Balázs (@BalazsFurjes) September 1, 2020
Pénteki Twitter-üzenetében az államtitkár arról írt, a körúti autós forgalmat megbénító kerékpársávokról továbbra sincs egyeztetés és válaszokat sem kapnak.
A biciklisávokról szóló társadalmi konzultációt követően elkezdődött a Nagykörút forgalmi átalakítása – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.
A közlemény szerint a kivitelezés részeként csütörtök éjszaka már megváltoztatták a Nyugati pályaudvar előtti forgalmi rendet. Mint írták, a Nagykörút új kialakítása jól vizsgázott, de az időközben lezárult társadalmi egyeztetés tapasztalatai, illetve a legfrissebb forgalmi adatok alapján a fővárosi önkormányzat a Nagykörút közlekedésének finomhangolásáról döntött.
A munka részeként a következő hetekben a körút több pontján is várhatók a Nyugati pályaudvarnál végzettekhez hasonló, kisebb változtatások.
Az átalakításról szóló döntés a lakossági és szakmai szempontok kompromisszuma alapján jött létre. Mint írták, a főpolgármesteri hivatal döntése biztosítja azt, hogy a kerékpárosok tovább is biztonságosan tudjanak a Nagykörúton biciklizni, az autósoknak visszaadja a gépjárműforgalomhoz szükséges kapacitás jelentős részét, és az ott élők számára pedig élhetőbbé teszi a környéket.
A tájékoztatás szerint
az átalakítás alatt a Petőfi hídtól a Dohány utcáig mindenhol legalább irányonként két közúti forgalmi sáv áll az autósok rendelkezésére.
A kerékpársávokat parkolósávból alakítják ki, de esetenként kerékpáros nyom, illetve a járdán kialakított kerékpárút készül.
A Dohány utcától a Nyugati térig irányonként egy-egy forgalmi sávot használhatnak az autósok. E szakaszon a szakemberek járdaszigeteket is építenek azért, hogy kedvezőbb lámpaprogram szolgálja az autós közlekedést – ismertették. A Nyugati tér előtt egy rövid szakaszon két sávon engedik majd az autóforgalmat, hogy a csomóponton gyorsabb, könnyebb legyen az átjutás – tették hozzá.
Ez egy olyan kompromisszumos javaslat, amely megőrzi, hogy a Nagykörút lett Budapest, és egyben az ország egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonala,
egyúttal lehetőséget biztosít arra, hogy a körút ismét megteljen élettel és közösségi programok helyszíne legyen - áll a közleményben.
A BKK közölte azt is, hogy a Nagykörút hosszú távú jövőjéről széles körű társadalmi egyeztetésen alapuló komplex tervezési folyamatot indít a fővárosi önkormányzat.