×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!
×

Jogász: Felháborító, hogy a szállodahajó üzemeltetője nem adott kártérítést

 

Valamivel több mint egy éve, május 29-én süllyedt el a Hableány sétahajó a Dunában. Harminchárom dél-koreai turista volt a fedélzeten, és a kéttagú magyar személyzet. Hét turistát sikerült kimenteni, huszinhét áldozat holttestét megtalálták, egy dél-koreai utast továbbra is eltűntként tartanak nyilván. Több megemlékezést is tartottak a tragédia egy éves évfordulóján Budapesten, az egyiket a tragédia helyszínének közelében, a Margit-híd lábánál.

A roncsokat 13 nappal a baleset után emelték ki. A szállodahajó ukrán kapitánya ellen vádat emeltek.


Ez volt Magyarország legsúlyosabb hajóbalesete. Az ügyészség a szállodahajó ukrán hajóskapitányát teszi felelőssé a tragédiáért, az ellene folyó per azonban a koronavírus-járvány miatt várhatóan csak szeptemberben kezdődhet el.

Borbély Zoltán közlekedési szakjogász felháborítónak és kegyeletsértőnek tartja, hogy a Hableány sétahajót felborító Viking Sigyn szállodahajó üzemeltetője senkinek semmilyen kártérítést nem folyósított egy év alatt.

A jogász szombaton az M1-en azt mondta, szerinte egyértelmű, kié a felelősség, és mindenki láthatta a felvételeket, hogy mi történt. Úgy vélte, a Viking Sigyn hajóskapitánya több hajózási szabályt megszegett, nem tartott biztonságos oldaltávolságot és megsértette az előzési szabályokat. Hozzátette: az eljárásba újabb hajózási szakértőket vonnak még be.