A webshopok csúcsszezonja még mindig a fekete péntek és a karácsonyt megelőző időszak, azonban a Valentin-nap és a halloween is alkalmat ad a magyaroknak a vásárlásra.
A kép illusztráció (Fotó: Shutterstock)
A fizetés módját tekintve még mindig ragaszkodunk a jól bevált módszerekhez: a vásárlók csaknem háromnegyede az utánvétes fizetést részesíti előnyben. Az e-kereskedelemben forgó termékeket tekintve a fővárosban a műszaki cikkek, vidéken pedig a kisebb értékű ruházati cikkek és autós kiegészítők a legkelendőbbek – derül ki az iLogistic közleményéből.
Egyre jellemzőbb, hogy a webshopok éves működésüket a Black Friday-re alapozzák, hiszen sokaknál ekkor realizálódik a bevétel legnagyobb része. Különösen igaz ez az egészséggel kapcsolatos termékekre és táplálékkiegészítőkre, a szórakoztató elektronikai cikkekre, a könyvekre, valamint az ajándéktárgyakra és kisebb kiegészítőkre, amelyekből legtöbben a karácsonyt megelőző 30 napban rendelnek a magyarok online.
Unikornisos mamusz és szív alakú párna Valentin-napra
Az elemzésből kiderült, hogy a magyarok az őszi-téli időszakban preferálják leginkább az online rendeléseket, a szeptembertől februárig tartó szezon a legaktívabb az e-kereskedelemben. A szezonalitás azért a fekete pénteken túl is megfigyelhető, a Valentin-nap előtti egy hétben például a kisebb értékű ajándékok iránt lendül fel a kereslet.
(Grafikon: iLogistic)
Nyáron elsősorban az autónkkal, a környezetünkkel és a szabadidős tevékenységekkel foglalkozunk webshop rendeléseink alapján, hiszen akkor az építőipari, autó-motor- és a biciklieladások száma emelkedik meg.
Kiemelkedő időszak az iskolakezdés is a webshopok életében, amikor a ruházati termékekre, papír, írószerre és az ágyneműre ugrik meg a kereslet, melyet ilyenkor az iskolakezdéssel új kollégiumba vagy albérletbe költöző diákoknak vásárolnak.
Ezenkívül még a tavaszi és őszi magazinos kuponnapok játszanak nagy szerepet az e-kereskedelem éves alakulásában, hiszen az elmúlt években a plázák üzletei mellett már az online rendelésbe is beszálltak ezek a felületek.
Szórakoztató elektronika a fővárosban, autós kiegészítők vidéken
Míg a szórakoztató elektronikai rendelések több, mint 40 százaléka a fővárosból érkezett az iLogistic partnereihez tavaly, addig csak minden tizedik vásárló volt fővárosi azok közül, akik az autójukhoz vásároltak valamit. Jellemző volt a tavalyi évben, hogy biotermékeket, táplálékkiegészítőket és Apple-termékeket Budapestre rendeltek a webshopfelhasználók, míg a kisebb értékű ruházati cikkeket és ékszereket inkább a vidékiek preferálták.
Még mindig tartunk a bankkártyás fizetéstől
A szállítás módjáról elmondható, hogy manapság már egyre kevesebben rendelnek munkahelyre, és egyre többen választják a különböző csomagpontokat. Annak ellenére, hogy szinte mindenki tudna bankkártyával fizetni, az iLogistic ügyfeleinek szállításai során a fizetések 73,75 százaléka még mindig utánvétes volt 2019-ben.