LMP: Győrben elsőként a tömegközlekedési gondokat kell megoldani

 

„Fideszes kampány helyett” a tömegközlekedés problémáit kell elsőként orvosolnia Győr alpolgármestereinek és ideiglenes városvezetőjének – jelentette ki az LMP országgyűlési képviselője pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

Ungár Péter szerint a Fidesz „cirkuszt csinált a győri városvezetésből” azzal, hogy újraindította a botrányba keveredett Borkai Zsoltot, akit megválasztása után léptetett ki a pártból, majd a közgyűlés botrányos megalakulása után mondatott le.

Úgy ítélte meg: ennek következtében mintegy fél évre „megáll a város, nem lesz vezetve”, holott a tömegközlekedés problémája azonnali megoldást kíván.

Kifejtette: csak szeptemberben 680 menetrend szerinti járat maradt ki, alapvetően sofőrhiány miatt, mivel nem fizetnek nekik rendes béreket. A győriek így olyan szolgáltatásért fizetnek, amelyet nem kapnak meg – mondta, rámutatva: jegybevételekből százmillió, a városi költségvetésből egymilliárd forintot kap évente a közlekedési társaság.

A megoldás szerinte a bérrendezés lenne, amelyre lenne forrás, ha „a győriek érdekében vezetnék a várost, nem pedig telekcsereüzletek érdekében”.

Ungár Péter kérdésre válaszolva azt mondta: az összellenzéki polgármesterjelölt kiválasztásakor minden ellenzéki pártot önmérsékletre kér, és arra, hogy akkora beleszólást kérjen a jelölésbe, amilyen mértékben részt vett a győri kampányban.

Az LMP önkormányzati képviselője nem támogatta, hogy a botrányba keveredett volt szocialista Lackner Csaba a kispesti önkormányzat szociális és lakásügyi bizottságának alelnöke lehessen – válaszolta egy másik kérdésre, hozzátéve: a megválasztását azonban a többi ellenzéki párt, köztük az ellenéki megújulást a zászlajára tűző Momentum is támogatta.

Egy másik kérdésre reagálva megfontolandó javaslatnak ítélte Karácsony Gergely főpolgármester javaslatát a dízelautók kitiltásáról, míg a dugódíjról azt mondta: az európai uniós kötelezettség, így be kell vezetni.

A címlapfotó illusztráció.