logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Kétmilliárd forintos bevétele volt a DatAdatnak a kampányban

| Szerző: hirado.hu
Márki-Zay Péter bukása ellenére jövedelmező volt a kampányidőszak a DatAdatnak: kétmilliárd forintot zsebelt be az országgyűlési választást megelőző tizenkét hónap alatt a Gyurcsány Ferenc bizalmasaihoz köthető kommunikációs és adatelemző cég – állapította meg az Adatradar.hu, a közérdekű adatigénylések portálja.

 

A társaság beszámolója szerint a bevételük nagyja, 67 ezer forint kivételével azonban gyorsan el is párolgott, a nemzetközi hálózatba ékelődő kft. ugyanis körülbelül 1,8 milliárd forintot költött el úgynevezett eladott (közvetített) szolgáltatásokra – tette hozzá a portál, felidézve, hogy a Magyar Nemzet a napokban megírta: a külföldről finanszírozott magyarországi baloldalt segítő cégcsoportnak számos külföldi vállalkozása van, és a bécsiben az amerikai Demokrata Párt emberei a többségi tulajdonosok.

Legalább ötvenmillió forintos többletbevételre tehetett szert tavaly a DatAdat Professional Kft., miközben a főként pénzügyi műveletekből származó adózott eredményük a 2020-as 457 millió forint kétszeresére nőhetett – írták még június 1-jén a Bajnai Gordon, Ficsor Ádám, Szigetvári Viktor és Dessewffy Tibor, tehát a baloldal emblematikus figuráihoz köthető cégről. Jelezték ugyanakkor, hogy a tanácsadással, adatelemzéssel és -feldolgozással foglalkozó társaság az elmúlt évben az első negyedév végét választotta a mérlegfordulója napjának, így az országgyűlési választások előtti működéséről nehéz biztosat állítani.

Kapcsolódó tartalom

Most azonban megjelent a cég legfrissebb mérlege, amelyből kiderült: egy fillért sem fizettek ki a tagoknak, viszont az értékesítés nettó árbevétele meghaladta a kétmilliárd forintot. Ezzel több mint tízszeres növekedést produkáltak 2020-hoz képest, egy olyan időben, amikor a koronavírus-járvány hullámai maguk alá gyűrték a gazdaságot, és a gyógyszeripart leszámítva mindenki a túlélésért küzdött.

A DatAdat vezetői tehát a baloldal által bevallott kampánykiadások (3,5 milliárd forint) csaknem hatvan százalékának megfelelő összeget zsebeltek be a 2021. április 1-től 2022. március 31-ig terjedő időszakban. Tekintettel arra, hogy a választást április 3-án tartották, az arány ennél akár jóval magasabb is lehet.

Nem tudni, hogy a kétmilliárd forint mekkora része származott a hat párttól, valamint a Márki-Zay Péter mögött álló Mindenki Magyarországért Mozgalomtól. A bukott miniszterelnök-jelölt a 24. hu-nak elismerte: a társaság végezte a háttérmunka nagyját, a portálnak nyilatkozó politikusok és aktivisták közül pedig volt, aki elmondta: „Hozzájuk fordultunk, ha kellett egy videó, Facebook-kampány, ők pedig megcsinálták, legyártották, leszállították. A DatAdat dolgozott egyes jelölteknek is, de arra is akadt példa, hogy a miniszterelnök-jelölt ebédjét ők fizették ki” – emlékeztetett az Adatradar.

Számos kérdést felvet a portál szerint, hogy csupán 67 ezer forint maradt meg adózott eredményként, és az is, hogy 1,8 milliárdot költöttek el úgynevezett eladott (közvetített) szolgáltatásokra. A további kiadásaikat illetően valószínűleg az ellenzéki kampányban való aktív részvételükkel függ össze, hogy az általános statisztikai létszám 28 főre, a személyi jellegű ráfordítás pedig 189 millió forintra nőtt a DatAdatnál – az utóbbi egyébként azt jelenti, hogy az alkalmazottaira átlagosan 560 ezer forintot szánt a cég havonta.

Kapcsolódó tartalom

A korábbi beszámolók alapján az is megállapítható, hogy a cég értékesítésből származó bevételei 2019, vagyis az önkormányzati választások éve óta rendre meghaladják a százmillió forintot, 2020-ban viszont a pénzügyi műveletek bevételei ugrottak óriásit, kétszázezerről 529 millió forintra. Elsősorban ennek volt köszönhető az is, hogy az árbevétel nem egészen hetvenmilliós növekedése mellett az adózott eredmény növekménye meghaladta a 450 milliót, ezáltal több mint százszorosára nőtt 2020-ban – magyarázza a portál, hozzáfűzve, abban az évben 465 millió forintnyi osztalékelőleg üthette a tagok markát.

Hogy most miért és hova párolgott el csaknem kétmilliárd forint, az egyelőre rejtély, amit még izgalmasabbá tesz, hogy a társaság egy nemzetközi cégháló része, amelynek külföldi tagjaira alig-alig van rálátásunk

– fogalmaz az Adatradar.

Ajánljuk még