logo

Műsorújság

×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Szakértő: A 30-as sebességkorlátozás hosszabb dugókat okoz

| Szerző: hirado.hu
Soproni Tamás momentumos polgármester közösségi oldalán jelentette be, hogy hamarosan Terézváros minden utcájában, ahol nem jár BKK-járat, 30-as sebességkorlátozást vezet be az önkormányzat, amit „fizikai korlátokkal is biztosítani fogunk”. A polgármester hozzátette: „Graz jó példával járt elöl: egy hasonló intézkedés után átlagosan három decibellel lett csöndesebb a város, a nitrogén-oxid-koncentráció pedig negyedével esett vissza, a gyalogos és biciklis közlekedés pedig vonzóbb alternatívává vált”.

Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi szakértője az M1 Ma reggel című műsorában elmondta, hogy Graz példája azért sem megfelelő, mert egyrészt 300 ezres városról van szó, másrészt kétéves előkészítés előzte meg a döntést. Nem lehet arról sem megfeledkezni, hogy a kereszteződésekben és csomópontokon mindent át kell hangolni, illetve

egy hirtelen sebességcsökkentés önmagában is dugót okozna.

Hozzátette, egy korábbi közvélemény-kutatás szerint a kerületi lakosság sem támogatta ezt az elképzelést.

A szakértő tart tőle, hogy a jogkövető magatartás nem lesz egyöntetű, de komoly hatástanulmányt igényelne az is, hogy a lelassított forgalom mennyiben csökkenti a zaj- és környezetterhelést, hiszen az adott autómennyiség hosszabb ideig lesz jelen a kerületben. Tóth Zsuzsa hangsúlyozta, ezt a szakmai kérdést megfelelő elővizsgálatok nélkül nem lehet meghozni, és utalt arra is, az sem világos, hogy a főváros által végzett korábbi felmérésekkel mennyire hozható összhangba a kerület döntése.

Kapcsolódó tartalom

Az LMP dugódíj ötletét úgy kommentálta, hogy minden bizonnyal jelentős bevételt generálna a kerületeknek, de

az Alkotmánybíróság kimondta, a behajtási díj kizárólagos célja a forgalomszervezés lehet, nem a bevételszerzés.

Ráadásul igazságtalan megoldásnak is tartja a szakértő, mert az autós nem tehet róla, ha baleset vagy útfelbontás, átépítés miatt rostokol a dugóban. A váratlan helyzetekre felkészülni nem lehet, emiatt nem lehet az autósokat büntetni.

A címlapfotó illusztráció.

Ajánljuk még