„Sajnos már megszokottá vált, hogy semmifajta egyeztetésre nem hívtak minket Karácsony Gergely újabb autósellenes ötletéről” – fogalmazott a lap szerdai számában megjelent cikk szerint Láng Zsolt, aki még nagyobb problémának tartja azt, hogy a környéken élőkkel sem egyeztettek.
„Vajon mit szólnak azok, akiknek az utcáiba terelik a rakpart forgalmát? Elfogadhatónak tartják-e, hogy egyik napról a másikra kétszer vagy inkább háromszor annyi autó araszol majd az ablakaik alatt lépésben?”
– tette fel a kérdéseket a frakcióvezető, aki szerint nem tudni, hogy az autómentes pesti rakpartszakasz hogyan befolyásolná a főváros többi részén a forgalmat, hogy hatna a már amúgy is elviselhetetlen mértékű közlekedési dugókra és a légszennyezettségre.
A lapnak nyilatkozó közlekedésbiztonsági szakértő, Vida Gábor azt hangsúlyozta, hogy Budapesten az észak-déli autós közlekedést elsősorban a két rakpart biztosítja, és ha ebből az egyiket megszüntetik, akkor az addig ott folyó jelentős forgalom utat keres majd magának.
Az alsó rakpart lezárásával az észak-déli forgalom nem fog jelentősen csökkenni, mert az autósok a mellékutakat favorizálják majd, ami azt eredményezi, hogy lassabb lesz a haladás és megnövekednek a dugók – mondta a szakértő a Magyar Nemzetnek.
Címlapfotó: A gépjárműforgalom elől lezárt pesti alsó rakpart a Margit hídnál, 2021. április 24-én. (Fotó: MTVA/Juhász Gábor)