Elhibázott megoldás az üzemanyagárak mostani korlátozása – Márki Zay Péter ezt újfent leszögezte abban a vasárnap esti videóban, amiben a hét szerinte legfontosabb témáit értékelte közösségi oldalán. A baloldal miniszterelnök-jelöltje sietett hozzátenni, hogy az üzemanyagárak 480 forintos felső korlátjával rosszul járnak majd a benzinkutak üzemeltetői.
„Önök ugyan jól járnak, mert most még az autópályán is 480 forintért lehet tankolni, de a benzinkutasok, akiket kényszerítettek most törvényes eszközökkel arra, hogy a veszteséges ár esetén is működjenek, és ki kell, szolgálják az ügyfeleket, ezek a cégek tönkre fognak menni”
– fejtette ki a baloldal miniszterelnök-jelöltje.
Márki-Zay Péter a Blikknek adott interjújában arról beszélt, hogy a megoldás szerinte nem az ársapka, hanem az, ha kisebb autókba ülnek azok, akik túl drágának tartják az üzemanyagot. Ugyanezt a példát egy korábbi vitában is felvetette.
„Azt láttam, hogy azok a kollégáim, akik addig nagy benzinzabáló SUV-okkal [városi terepjárókkal – a szerk.] jártak dolgozni, és 50-60 mérföldekről is három kolléga ugyanabból a városból három autóval járt, hirtelen a főnök vett egy hibrid autót, (és) a három kolléga egymás között beosztották és hordták egymást egy autóval” – mondta.
A baloldali politikus azonban az M1 kérdésére azt nem tudta megmondani, ő mit tenne az üzemanyagárak megfékezéséért.
– Ki fogjuk dolgozni ezt a közeljövőben, fel fogok készülni erre az eshetőségre a választások után – mondta Márki-Zay Péter egy LMP-s sajtóeseményen.
– Tehát akkor nincs programja erre?
– Nincsen most erre programom – ismerte be a baloldali politikus.
Nem lehet tétlenül nézni, hogy az egekbe emelkedjenek az üzemanyagárak – erről a miniszterelnök beszélt legutóbbi rádióinterjújában. Orbán Viktor hangsúlyozta: a kormány az árstoppal a rezsicsökkentést egészítette ki.
„A 2010 előtti világ fog visszaköszönni, ha a baloldal kerül hatalomra”
– jelentette ki Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője.
A szakértő emlékeztetett rá, hogy a baloldal kormányzása alatt sokszorosára nőttek a rezsiárak, miközben a bérek csökkentek, az infláció pedig jelentősen felpörgött. Szemben a mostani, koronavírus utáni kedvező gazdasági folyamatokkal.
– mondta Deák Dániel a Kossuth rádióban.
A Századvég kutatása szerint a magyarok többsége támogatja az üzemanyagárak féken tartását szolgáló döntést, de ez nem függ érdemben a politikai hovatartozástól.
Vagyis valamennyi vizsgált választói csoport egyetért azzal, hogy a kormány 480 forintban maximálta az árakat. Az önmagukat baloldalinak tartó megkérdezettek 88 százaléka, a jobboldaliak 85 százaléka, a középen állóknak pedig a 84 százaléka helyesli a benzin és a gázolaj árának rögzítését.