×
Kövessen minket Facebook-on is!

Már követem az oldalt!

Nem fukarkodik a közpénzzel Karácsony, ha a saját haverjairól van szó

 

Karácsony Gergely főpolgármester nem fukarkodik a közpénzek elosztásával, ha régi kollégáiról van szó, miközben Facebook oldalának 10 kezelője egyfolytában azon siránkozik a közösségi média felületén, hogy a kormányzat „kivérezteti” Budapestet.

A Mandiner értesülései szerint közvéleménykutatást készíttetett a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat hivatalos turisztikai, kulturális és marketing szervezete, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. a budapesti lakosság vakcinákhoz való hozzáállásáról. A hírről beszámoló HVG cikke szerint a kutatásra a fővárosnak egy oltással kapcsolatos tájékoztató kampányhoz volt szüksége.

Az nem teljesen világos, hogy a főváros imázscége miért indít bármilyen egészségügyi kampányt olyan témában, amelyben az országos állami szervezetek illetékesek, de számos más kérdés is felvetődik a témával kapcsolatban. Mindenekelőtt az, hogy miért költ ilyesmire a főváros, amikor Karácsony Gergely főpolgármester szerint épp nagyon kevés a pénzük?

Az sem egyértelmű, miért nem egy, hanem rögtön két közvéleménykutatót bíztak meg a projekttel. Felvetődik még emellett, miért éppen a Mediánt – Karácsony Gergely volt munkahelyét – és a 21. Kutatóközpontot – Karácsony Gergely volt tanácsadójának cégét – bízták meg a feladattal.

Kérdés az is, hogy egy vakcinákról szóló kampányhoz mi köze a budapestiek pártpreferenciáinak (merthogy erre is rákérdeztek a kutatásban)?

A kutatás egyébként jelen pillanatban nem elérhető sem a Medián honlapján, sem a 21 Kutatóközpont oldalán (előbbi oldala nem is működik). Nem tudni tehát, hogy a HVG honnan értesült a belsős információkról (más médiumok csak a portáltól átvéve jelentették meg a hírt).

A felmérés egyik fő állítása, hogy a „fővárosi fideszesek” is a kínai vakcinában bíznak a legkevésbé.

A történet tehát: egy Karácsony Gergely főpolgármester alá tartozó fővárosi cég megbízza Karácsony volt munkaadóját és korábbi tanácsadóját egy kutatással. A turisztikai imázscégnek végzett kutatás eredményeiben a megkérdezettek pártpreferenciái is szerepelnek.

A közpénzből végzett felmérés részletes eredményei a köz számára nem elérhetőek, de a HVG valamiért mégis hozzáfért az eredményekhez, amelyek egy részét, az általuk preferált adatokat kiválogatva közölték.

Lényeges adalék a történethez: az Opten céges adatbázis szerint Szauer Péter, a HVG-t kiadó HVG Kiadó Zrt. vezérigazgatója minősített többségű szavazati joggal rendelkező tulajdonos a Medián Kft.-t részben birtokló CD Press Kft.-ben.