Naponta tucatnyi autóst és motorost büntetnek meg Erzsébetvárosban, mert nem vették észre, hogy egyik napról a másikra megváltozott több utca forgalmi rendje. Egy-egy szakaszon megfordították az egyirányú utcákban a kötelező haladási irányt, hogy így csökkentsék az átmenő forgalmat. A trolik viszont továbbra is behajthatnak az ellenkező irányból, ami sokakat megzavar. Az önkormányzati rendészek pedig szigorúan büntetnek. Sokak szerint mindez egyszerű pénzbeszedés. A DK-s Niedermüller Péter vezette önkormányzat szerint két hétig senkit sem büntettek meg – hangzott el az M1 Híradójában.
Augusztus 10-én vezettek be új forgalmi rendet Erzsébetvárosban, azóta a rendészek is figyelik a közlekedőket. A türelmi idő letelte óta pedig büntetnek.
Az autósok és a motorosok szinte egymás után hajtanak be a tilosba. Alig 40 perc alatt hetet, köztük külföldieket is megbüntettek egyenként 30 ezer forintra.
Százhúsz parkolóhelyet is megszüntettek a DK-s Niedermüller Péter vezette VII. kerületben. Itt korábban is hosszú ideig kellett helyet keresni, most ez még nehezebb. A változás több utcát érint Erzsébetvárosban. Számos helyen úgy alakították át a közlekedés rendjét, hogy kerülőre kényszerítsék az autósokat, és helyenként 30 kilométer per órás sebességkorlátozást is bevezettek.
A Király utcán sem lehet már folyamatosan végighaladni a Károly körút irányába, hanem a Kis Diófa utcát, a Dob utcát és a Holló utcát érintve kell kerülni. Így az eddigi egy kilométeres távolság harmadával nőtt. Ez az utazási időn is látszik: az autók percekkel tovább araszolnak, mint korábban.
Hasonló a helyzet a Wesselényi utcában is. Ott sem lehet már továbbhaladni egyenesen a Teréz körút irányából, hanem a Klauzál utca, Dohány utca és Nyár utca érintésével kell kerülni. Így a menetidő majdnem duplájára, a távolság pedig csaknem 500 méterrel nőtt az augusztus eleji állapotokhoz képest.
Hétköznapokon és hétvégén is gyakori a torlódás az utcákon, illetve a kereszteződésekben. A rendszeresen arra járók szerint a forgalom lassult.
A VII. kerületi önkormányzatot az ügyben az M1 megkérdezte, hogy milyen szempontok alapján változott a közlekedés, előtte egyeztetett-e az önkormányzat a szakmai szervezetekkel és az érintett utcákban élőkkel, illetve hogy eddig mekkora bevétele származott a bírságokból.
Válaszukban arról írtak, hogy az új forgalmi rendet nem az önkormányzat, hanem a BKK alakította ki; a szakmai szervezetek, illetve a lakosok véleményét pedig majd beépítik a végleges közlekedési rendszerbe. Arra viszont nem tértek ki válaszukban, hogy eddig mennyi pénz folyt be a bírságokból.
A címlapfotó illusztráció.