Versenyelőnyt jelent a fejlesztésben a zalaegerszegi tesztpálya

 

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya egyedi előnyt biztosít Magyarországnak, nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az önvezető és az elektromos járművek fejlesztési vizsgálatait is lehetővé teszi - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön.

A technológiai korszakváltás, a digitalizáció és az internetgazdaság alapjaiban változtatja meg a közlekedési és a gyártási rendszereket – hangsúlyozta a tárca közleménye szerint Lepsényi István, az NGM gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) főtitkárával, Erik Jonnaerttel és autóipari vállalatvezetőkkel folytatott tárgyalása után.

A német Thyssenkrupp konszern magyar fejlesztésű, önvezető autója a cég budapesti E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztőközpontjának bemutatóján a zsámbéki Drive Camp tesztpályán 2016. szeptember 13-án. (Az alapjármű egy Ford Fiesta.) MTI Fotó: Marjai János

A német Thyssenkrupp konszern magyar fejlesztésű, önvezető autója a cég budapesti E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztőközpontjának bemutatóján a zsámbéki Drive Camp tesztpályán 2016. szeptember 13-án. (Az alapjármű egy Ford Fiesta.)
MTI Fotó: Marjai János

Hozzátette, hogy az autóipar robbanásszerű átalakulásának két fő iránya van, előtérbe kerülnek az alternatív erőforrások, és teret nyernek az autonóm járművek.

Mindenképpen cél az lehető legnagyobb területű 5 generációs mobilhálózat megléte

Az államtitkár kiemelte, nemcsak a járműipar területén van meghatározó szerepe a tesztpálya megépítésének, hanem az ahhoz kapcsolódó infokommunikációs szektorban is nagy jelentőséggel bír. A beruházással összekapcsolható 5G cselekvési terv azt célozza, hogy 2025-re a városokban, a vasútvonalakon és a főbb közlekedési útirányok mentén folyamatos 5G lefedettség legyen.

Az NGM közleménye szerint a tesztpálya területét már előkészítették, és előrehaladott tárgyalásokat folytattak járműipari cégekkel és szolgáltató partnerekkel. A kormány célja, hogy a járműipar területén fenntartsa az ország vezető pozícióit, és hasznosítsa a területen elért hazai kutatás-fejlesztési eredményeket.

A pálya fontos az európai autógyártóknak

Az ilyen projektek fontos szerepet játszanak az automatizált vezetés közúti biztonságra, forgalomra és környezetre gyakorolt hatásának megértésében – hangsúlyozta zalaegerszegi látogatása után Erik Jonnaert a szaktárca tájékoztatása szerint.

Orbán Viktor miniszterelnök tavaly májusban jelentette be a zalaegerszegi járműipari tesztpálya építését, amelynek alapkőletétele idén májusban volt. A 250 hektáros területű tesztpálya összesen mintegy 40 milliárd forintból készül el.

Közép-Európa egyik legnagyobb ilyen beruházása hagyományos és önvezető járművek tesztelésére is alkalmas lesz, létesítményei lehetővé teszik, hogy a térség országaiban működő járműgyártók tesztelhessék autóikat.