Kiszelly: Nem fog tömegeket megmozgatni a Jobbik plakátkampánya

Kiszelly Zoltán politológus az érdekek találkozásának tartja a Jobbik és Simicska Lajos közötti összefonódásokat.

A Jobbik lemaradni látszik a hírversenyben, a támogatottsági adataik csökkennek, így került a porondra a napjainkban látható lopáskampány. A plakátokon többek között Mészáros Lőrinc arca szerepel, aki lopás vádjával illeti a jobboldali polgármestert, azonban a helyzet komikuma, hogy nemrégiben még Simicska Lajos  szerepelt hasonló összefüggésben hirdetőtáblákon – mondta Kiszelly Zoltán.

A politológus szerint a Jobbik korábban gyakran hangot adott annak, hogy nincs önálló médiája, így a nagyvállalkozó felé való közeledéssel egy lépéssel közelebb kerültek az országos lefedettséghez.

Korábban Simicska Lajos azt nyilatkozta: nem „bútorozott össze” a Jobbikkal, azonban nagyon sok indirekt jel utal arra, hogy bizonyos szorosabb összefonódások mégiscsak megbújnak a háttérben. Kiszelly felhívta a figyelmet arra: Simicska egyik napilapjában Jobbik közeli cég készít politikai elemzést, valamint a Jobbik politikusai az eddig megszokottnál gyakrabban szerepelnek azoknál a médiumoknál, melyek a nagyvállalkozó média csoportjához tartoznak.

2010 és 2014 között a demokrácia állapotát féltette a Jobbik, 2014 után az oktatás, az egészségügy és a korrupció témája az, amivel kampányol. Pontosan úgy, ahogy az összes többi ellenzéki párt is. Az említett témák valóban fontosak és kardinális kérdések az átlagpolgárok számára, de önmagukban nem alkalmasak arra, hogy nagy tömegeket mozgassanak meg – szögezte le a politológus.

Kiszelly szerint a Jobbik korábbi célja az volt, hogy megkülönböztethető, látható legyen a többi párthoz képest, azonban a legnagyobb hiányosságuk az, hogy semmi többletet, alternatívát nem tudnak felmutatni, vagy egy olyan konstruktív problémamegoldást, amely meggyőzné az embereket. Márpedig komoly és ütőképes tábort nem lehet pusztán valami ellen felépíteni, csak valami mellett – hangoztatta.

A politológus úgy véli: a Jobbik nem fog tudni komoly politikai befolyást szerezni a jelenleg folytatott „cukiságkampánnyal”, pusztán azt éri el, hogy besimul a többi balliberális párt közé, amelyek eddig oly távol álltak tőle.