Túl gyorsan haladhatott a magyar busz?

Súlyos buszbaleset történt péntek éjszaka Veronában, ennek során tizenhat magyar diák meghalt, sokan megsebesültek. A tragédiáról nyilatkozó közlekedési szakértő az M1 aktuális csatornán kifejtette: nem következik a féknyom hiányából az, hogy nem volt fékezés. Borbély László jogi szakértő elmondta: az olasz államügyészég vizsgálata azt is jelentheti, nem csak a sofőrök felelősségét vizsgálják.

A futómű, a kerékmű hibája okozhatta az ütközést – jelentette ki Melegh Gábor közlekedési szakértő az M1 aktuális csatorna esti beszélgetésében. Kérdésre válaszolva kifejtette: az, hogy nem találtak féknyomot, nem egyenértékű azzal, hogy hiányzott a fékezés, hiszen – mint azt elmondta – lehet, hogy akkora fékezés volt, hogy nem maradt nyoma.

Arra kérdésre, hogy milyen műszaki állapotban lehetett a 14 éves busz, úgy válaszolt: járműben a 14 év sok, de mint autóbusz nem volt öreg, hiszen megfelelő karbantartással a megfelelő színvonalon tarthatják. Hozzátette: ennek a típusnak az a sajtosság, hogy maga az üzemanyagtartály a busz első szekciójában van, tehát egy ilyen ütközésnél megsérülhetett.

Ha igaz a szlovén kamionsofőr beszámolója, akkor szabálytalan sebességgel haladhatott a busz – válaszolta a műsorvezető felvetésre. Úgy fogalmazott: az olasz autópályákon nem megengedett a 110 km/h-s sebesség, és általában az autóbuszoknak elvileg a maximális sebessége is 100 km/h.