Retrók maradnak a metrómegállók?

Elmaradhat a 3-as metró valamennyi megállójának a felújítása - írja a Magyar Nemzet. A Jobbik a kormányt tartja felelősnek, ha nem sikerül eredeti formájában felújítani az igen rossz állapotban lévő vonalat.

A lap úgy tudja: Tarlós István főpolgármester javaslatot készít a beruházás eredetileg 140 milliárdos költségének megfelezésére.

MTI Fotó: Kallos Bea

MTI Fotó: Kallos Bea

Az újság szerint az ügy hátterében az áll, hogy „elszálltak” azok a költségek, amelyekre még idén júliustól várt ajánlatokat a BKV. Ha valóban elhagyják az állomások felújítását, ezzel együtt pedig az Európai Unió előírásai szerint kötelező akadálymentesítését, illetve a megállók felszíni rendezését, akkor akár határidő előtt, fél áron befejezhetnék a munkálatokat.

Így a 3-as metróra készülő felújított szerelvények új síneken, korszerű biztonsági berendezésekkel járhatnak majd 2019 végétől Újpest-Központ és a korábban felújított végállomás, Kőbánya- Kispest között. Utóbbi kivételével azonban a régi  állomásokon szállhatnak majd ki az utasok.

 Jobbik: bírálat a kormány részére

A kormány szégyenének tartja a Jobbik, hogy nem történik semmi a 3-as metróvonal felújításával. A kabinet folyamatosan hátráltatja a beruházás megkezdését – mondta Tokody Marcell, a Jobbik fővárosi képviselője szerdán budapesti sajtótájékoztatóján.

Közölte, a Magyar Nemzet városházi forrásokra hivatkozva arról írt, hogy 3-as metró felújításának tervezett, mintegy 140 milliárd forintos költségét 70 milliárdra próbálja leszorítani a főváros vezetése. Ennek oka, hogy a kormány továbbra sem biztosítja a 3-as metró felújításának pénzügyi feltételeit – tette hozzá Tokody Marcell, jelezve, a költségcsökkentéssel elmaradna az állomások felújítása, és csupán az élet- és balesetveszélyes állapot elhárításáról lenne szó.

Kritikus a 3-as metró állapota, mégsem történik semmi. Ez elsősorban a kormány szégyene, hiszen azt látjuk, hogy a kormány nemhogy segítené a felújítást, hanem folyamatosan hátráltatja – értékelt az ellenzéki politikus megjegyezve, hogy a kormány már a metrópótló buszok beszerzése kapcsán fél éves késedelmet okozott.

Közölte, a kormányzati halogatás miatt a Jobbik az elmúlt hetekben aláírásokat gyűjtött a 3-as metró mielőbbi felújításáért. Több mint 10 ezren írták alá az íveket és ők azt követelik, hogy legyen végre “szellemvasút és retró metró helyett” egy normális 3-as metrója Budapestnek – mondta Tokody Marcell.