Ehhez hasonló Magyarország 500 kilométeres körzetében nem található - mondta a miniszterelnök a Műegyetemen tartott, a Jövő autója című konferencián. Bejelentette azt is, a GDP adatok függvényében 2018 januárjától 5 százalékra csökkenhet az internet áfája.
Járműipari tesztpálya épül Zalaegerszegen a kormány döntése értelmében. A miniszterelnök hatalmas beruházásnak mondta a zalai tesztpálya-építést, amihez hasonló Magyarország 500 kilométeres körzetében nem található. A miniszterelnök azt mondta, a pályán egyebek mellett önjáró, tehát vezető nélküli autókat tesztelnek majd mesterséges körülmények között. Orbán Viktor elmondta azt is, Magyarország az ipari digitalizáció nyertese lehet a közép-európai térséggel együtt, ezért a régió országainak együttműködését szorgalmazta.

A jövő autói – Konferencia Budapesten
-
-
Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora fogadja A jövő autói című konferenciára érkező Orbán Viktor miniszterelnököt (középen, b-j) az egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora (j6) fogadja A jövő autói című konferenciára érkező Orbán Viktor miniszterelnököt (j5) és Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert (b3) az egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Orbán Viktor miniszterelnök (b2) és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter érkezik A jövő autói című konferenciára a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora (j4) fogadja A jövő autói című konferenciára érkező Orbán Viktor miniszterelnököt (j3) és Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert (j5) az egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
-
-
Egy mobiltelefon kijelzőjén látszik, amint Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja (j5), Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (j6) és Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára (j3) A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja (b), Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (b2, takarásban) és Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja (b2) és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (b4) A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Látogatók A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja (j2)és Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára (j) A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Látogatók A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Látogatók A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja (b), Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (j) és Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára (b2) A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős tagja (j) Simicskó István honvédelmi miniszter (j3) és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (j4) A jövő autói című konferencia kiállításán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem előtt 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
-
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (b2) szándéknyilatkozatot ír alá az autóipari vállalatok és kutatás-fejlesztési intézmények vezetőivel A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Emlékeztetett arra, a kormány 2010 óta dolgozik azon, hogy Magyarországot Közép-Európa járműipari innovációs központjává tegyék. Az az ország szeretnénk lenni, ahol a leggyorsabban jelenik meg az autógyártás mellett a kutatás-fejlesztés és az innovációs tevékenység is – mondta. Ehhez arra van szükség, hogy a nagy autógyártó cégek fejlesztési kapacitásainak egy részét ide hozzák – fűzte hozzá. Felidézte azt is, a kormány az elmúlt években 67 stratégiai megállapodást kötött a Magyarországon dolgozó nagy cégekkel, ezek közül 23-at járműipari szereplőkkel, a világ 20 legnagyobb autóipari beszállítójából pedig 15 jelen van nálunk.
Azt mondta, minden, ami a járműgyártáshoz kapcsolódik Magyarországon, az “nő és emelkedik”, bár mint mondta erre vet némi árnyékot az utóbbi negyedév GDP adata. Szerinte “a járműipari termelés növekedési ütemének mérséklődése” is szerepet játszott ebben. Ha a járműipar ismét magára talál, akár újabb fejlesztések révén, akkor az egyúttal a GDP-t is növelni fogja – mondta.
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond A jövő autói című konferencián a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen 2016. május 19-én (MTI/Koszticsák Szilárd)
Kiemelte: a járműgyártás termelési értéke több mint 17 százalékkal nőtt tavaly, ahogy az export is, amely 16 százalékkal haladta meg a 2014-es szintet. Emelkedett a szektorban foglalkoztatottak száma, 2015 utolsó negyedévében csaknem 150 ezer ember dolgozott a járműgyártásban Magyarországon, ami 13,2 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Remélik, hogy az év végére ez a szám megmarad, vagy akár növekedni fog. Tavaly először lépte át a félmilliós darabszámot a Magyarországon legyártott gépkocsik száma – tette hozzá.
Orbán Viktor arra biztatta az egyetemi vezetőket, a magyar tudományos élet képviselőit és a politikusokat is, hogy a hagyományos ipar előtt álló hatalmas technológiai kihívásban elsősorban az óriási lehetőséget lássák, mert akkor Magyarország a digitális átalakulás nyertese lehet. Elmondta, a digitalizáció egy új iparágat tud létrehozni, ehhez pedig szükség lehet egy olyan egységes szabályozásra Európában, amely már nem szenved a “korábban megörökölt, versenyképességet rontó nemzeti korlátoktól”. Egy páneurópai digitális szabályozási rendszerrel világméretekben is versenyképes iparág jöhet létre Európában – tette hozzá.
A miniszterelnök szerint Európa “hátrálásban van” demográfiai szempontból, a világ össztermékének előállításához való hozzájárulás tekintetében, és Európának a befolyási övezete is zsugorodik. Szerinte a digitalizáció támogathatja Európát abban, hogy ismét elinduljon előre és ismét teret nyerjen. A megújuló járműgyártására utalva arra figyelmeztetett, munkahelyek tízezrei szűnhetnek meg, ha Magyarország kimarad az ipar digitális átalakulásának folyamatából.
Utalt arra, hogy előrejelzések szerint 2025-re az összes újonnan eladott jármű 20 százaléka részlegesen vagy teljesen automatizált lesz. Ha ennek a folyamatnak részesei akarunk lenni, akkor gyors és határozott lépéseket kell tennünk – mondta. Hozzátette: a kérdés az, hogy a magyar bürokrácia, ipar, a kamara, a vállalkozói világ és a nálunk megtelepedett külföldi vállalatok képesek lesznek-e a kereteket tartalommal gyorsan megtölteni.