Czunyiné: nem várt siker a Digitális témahét

Nem várt sikernek nevezte a digitális kompetenciák elterjesztését segítő eseménysorozatot a digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos hétfői megnyitó sajtótájékoztatón, Budapesten.

Már induláskor nem várt sikert hozott a péntekig tartó Digitális témahét. Hétszázötvennél több intézmény csatlakozott, és 5500 pedagógus csaknem 1900 programot kínál az első alkalommal megrendezett eseménysorozat ideje alatt, mintegy 75 ezer diákot elérve ezzel – mondta Czunyiné Bertalan Judit.

Leszögezte: két évtized múlva az állások zömének betöltéséhez már követelmény lesz a digitális írástudás, ezért is célja a kormányzatnak, hogy amikor majd minden iskolában elérhető lesz a szélessávú internet, elegendő és megfelelő digitális tananyag álljon rendelkezésre.

A kormánybiztos megjegyezte: az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Digitális témahét című rendezvényének célja az, hogy egy teljes héten keresztül minél többet és minél komplexebben, akár a tantervi kereteken túllépve használják a csatlakozó intézmények a digitális eszközöket.

Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos az eseményen arról beszélt: a teljes oktatási-képzési rendszer feladata, hogy felkészítse elsősorban a fiatal nemzedékeket a jövőre, “a maihoz képest elképesztően gyorsan változó világra”.

Hangsúlyozta: a kormányzat célja az, hogy az évtized végére befejeződjön a hazai oktatási rendszer teljes digitális átalakítása.

Vityi Péter, az IVSZ alelnöke az eseményen arról beszélt: a magyar gazdaságban 21-22 ezer informatikai állás betöltetlen, ami magában háromszázmilliárd, továbbgyűrűző hatásaival együtt ezermilliárd forintos kiesést jelent. Kitért arra, a jövő állásai már a virtuális és a fizikai világ határán jönnek létre, annak részei pedig helytől, időtől, sokszor a költségektől is függetlenné válnak.

Horváth Ádám, a szervezet oktatási igazgatója a rendezvényen úgy fogalmazott: az a pedagógus támogatja a legjobban a diákjait, aki nem átadja az ismereteket, hanem ösztönzi őket arra, hogy rátaláljanak; aki nem mondja meg a megoldást, hanem bevonja őket egy közös felfedezésbe; aki nem egyéni versenyhelyzeteket teremt, hanem csapatjátékot alakít ki.