Megelőzte a Duna a TV2-t

A csatorna történetében először fordult elő, hogy heti átlagban magasabb nézettséget ért el főműsoridőben, mint a TV2. A legnagyobb közszolgálati tévéadó közönségaránya 2016. 6. hetében 9,9 százalék volt a felnőtt nézők körében az este 7 és 11 óra közötti sávban, míg a TV2 ugyanekkor 9 százalékot ért el.

A közmédia televíziós portfóliójának 2015. márciusi átalakulása óta a legsikeresebb hetét tudhatja maga mögött a Duna, amely főműsoridőben 9,9 százalékkal a második legnézettebb csatorna lett a felnőtt nézők (18+) körében 2016. 6. hetében.

A kiemelkedő eredményhez A Dal 2016 sikere mellett hozzájárult az is, hogy már első adásaival is elnyerte a nézők tetszését a Duna csatornán az esti Híradó után az Alpesi őrjárat című sorozat Terence Hill főszereplésével, és továbbra is jó nézettséggel fut a Maradj talpon! című napi vetélkedő Gundel-Takács Gáborral. De a Duna TV legnézettebb műsorainak 10-es toplistájára felkerült még a Magyarország, szeretlek! című vasárnap esti vetélkedő, a Kékfény, a Gasztroangyal és a Fábry is.

Arra, hogy a közmédia legnagyobb közönségű tévécsatornája megelőzte volna az országos lefedettségű kereskedelmi adók valamelyikét, az elmúlt másfél évtizedben idáig csak az olyan kiemelkedő nemzetközi sportesemények idején került sor, mint az olimpia, vagy a labdarúgó Európa-, illetve világbajnokságok, amikor az M1 élő sportközvetítéseivel a legnézettebb csatorna volt.

(Forrás: Nielsen Közönségmérés)