Már több mint ezer iskolavezetővel egyeztet a szaktárca

Már több mint ezer iskola vezetőivel, tanáraival egyeztetett az oktatásirányítás a köznevelési fórumokon - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára az M1 aktuális csatornán csütörtökön.

Rétvári Bence bejelentette: 95 helyszínen 1005 iskola vezetőivel, tanáraival konzultáltak.

A politikus arról is beszélt, hogy a jövő héten ül össze a köznevelési kerekasztal, ahol hétoldalú egyeztetést tartanak a köznevelés rendszeréről. Előrevetítette: hosszú egyeztetésfolyamat veszi kezdetét, amelynek célja annak vizsgálata, hogyan lehet javítani a diákok teljesítményén.



Rétvári Bence felidézte: sok vidéki kistelepülés számára a folyamatos bizonytalanságot eredményezte az önkormányzati fenntartás, a 2010-et megelőző nyolc évben 381 iskolát, telephelyet kellett emiatt bezárni, ami negatív hullámmal, elbocsátással is járt. Ezt a folyamatot az állami fenntartással tudták megállítani - jelentette ki.

Horváth Péter szerint létező problémákról beszélnek a tiltakozók

Csak egyeztetésekkel lehet eredményt elérni, a tüntetés felgyorsíthatta az egyeztetési eljárásokat - mondta Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a jövő hétre összehívott köznevelési kerekasztallal kapcsolatban csütörtökön a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, utalva arra, hogy az egyik pedagógus-szakszervezet a kerekasztal bojkottjára szólított fel.

Horváth Péter elmondta: megkapták a kedd reggelre szóló meghívót. Az egyeztetés témái közé sorolta az intézményfenntartást, a pedagógus-munkateher kérdését, a tanfelügyeletet és a minősítést, amellyel kapcsolatban megjegyezte: ebben jelentős előrelépések történtek.
Horváth Péter a 180 percben

Az elnök azt mondta, a tüntetéseken felvetett problémák többsége létező, bár eltérő mértékben. Hozzátette: a legtöbb kritikát az intézményfenntartó központ kapja, mivel az elmúlt három évben nem sikerült a Kliknek bizonyítania, hogy jobban tudja ellátni a feladatokat, mint korábban az önkormányzatok. Szerinte nem elsősorban az állami fenntartás okozza a problémát, mivel az államnak garanciát kell vállalnia a feladatellátás végrehajtásához, hanem úgy látja: nincs megfelelő költségvetési támogatás az oktatásra és nincs megfelelő önállóság az intézményekben.