Közösségi médiával esélyesebb állást találni

Mind nagyobb szerepet játszik az álláskeresésben, miközben a munkaerő-toborzók még nem elég aktívak ezen a területen.

Az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló kutatásából kiderül, hogy az álláskeresések tekintetében erőteljesen nő a közösségi média szerepe. A közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb, miközben a Facebook inkább az egyéb úgymond szociális aktivitások tere, ahol azt ellenőrzik le, mit írnak egy adott cégről. A munkaadók harmada kérdez rá a felvételi beszélgetés során a leendő munkavállaló közösségi médiabeli jelenlétére, és közel ugyanennyien utasítottak már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt.

Közép-Európában a munkakeresők 44 százaléka, Kelet-Európában pedig 23 százalék használja aktívan a közösségi médiát álláskeresésre. A munkaerő-toborzók ugyanakkor kevésbé aktívak a közösségi hálózatokon, Amerikában és Kelet-Európában is csak 9-10 százalékuk használja rendszeresen ezt a csatornát új munkatárs keresésénél.

A munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő az általa használt közösségi médiumok számával: ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16 százalék esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46 százalékra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi hálózatot használja (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube).

Facebook felhasználó (MTI Fotó: Mohai Balázs)

MTI Fotó: Mohai Balázs



Az álláskeresők sokkal inkább „mobilak”, mint a toborzók; míg az álláskeresők 65 százaléka használ mobil eszközöket az álláskereséshez, addig a munkaadók mindössze 41 százaléka alkalmazza ezeket az eszközöket, amikor az esélyes jelölteket keresik.

A munkavégzés helye szempontjából a közeljövőben a rugalmasság lesz a kulcsfontosságú tényező. Az álláskeresők több mint fele szívesen dolgozna otthonról, hasonló számban vannak, akik előnyben részesítenének egy otthonukhoz közeli irodát, harmaduk választana közösségi irodát, és szintén egyharmaduk akár útközben is dolgozna. Miközben a munkakeresők nyitottak az ilyen úgynevezett smartworking megoldások iránt, addig a munkahelyek jóval óvatosabbak ezekkel, hiszen egy részük teljesen új megvilágításba helyezi a munkáltató és a munkavállaló viszonyát.
Az Adecco kutatásában 26 ország több mint 4 ezer 100 munkáltatója és 31 ezer álláskeresője – köztük 259 magyar munkavállaló - vett részt. A teljes tanulmány innen tölthető le.