5 éven belül elsöpörheti a digitalizáció a cégek 40 százalékát

Tektonikus erejű változásokat hoz a digitális forradalom a gazdaság minden területén: aki nem alkalmazkodik a változásokhoz, lemarad és előbb-utóbb elbukik.

IoT, OTT, M2M, Big Data, szenzorok, startupok, automatizáció – ezek ma a digitális világ bűvszavai. A szeptember 29-30-án megrendezésre kerülő Internet Hungary hazánk legnagyobb digitális gazdaság-fókuszú konferenciájaként a fenti hívószavak mentén járja körbe a téma aktuális kérdéseit hazai és külföldi szakértők segítségével.

Szupergyors internetet Magyarországnak

Egy korszerű gazdaságban a fejlődés motorja a minél nagyobb sávszélesség és minél magasabb arányú internet penetráció. A konferencia a téma fontossága miatt egy külön termet szentel annak a témának, hogy hogyan lehet Magyarországon mindenhová eljuttatni a szélessávú internetet. Szó lesz többek között a Szupergyors Internet Projektről, melynek célja, hogy 2018-ra minden háztartás legalább 30 Mbps sávszélességű internet hozzáféréssel rendelkezzen.

A felszólaló szakértők továbbá azt is részletesen bemutatják, hogy a hazai cégek 2020-ig milyen uniós támogatásokat vehetnek igénybe infokommunikációs fejlesztésekre és innovációra a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében.

Hol lesz ember és gép helye az új piacgazdaságban?

Központi téma a változás, és az ehhez való alkalmazkodás szükségessége. A Cisco és a svájci International Institute of Management Development (IMD) által készített tanulmány szerint öt éven belül a cégek 40 százaléka szorulhat ki a piacról, vagy veszíthet jelentősen a pozíciójából a digitalizáció következtében.

A digitális gazdaság egyik közelgő dilemmája, hogy a technikai fejlődés, az automatizáció fokozza a hatékonyságot és biztosítja a növekedést, ugyanakkor rengeteg emberi munkaerőt kivált, akik átmenetileg elveszíthetik vásárlóerejüket is. A konferencia több előadásban is foglalkozik ezzel a témával olyan kérdésekre keresve a választ, hogy vajon csak a fodrász és a fogorvos munkája lesz-e biztonságban, illetve, hogy hol lesz ember és gép helye az új struktúrájú piacgazdaságban.

Új szelek fújnak a reklámiparban is

A digitalizáció újabb és újabb hullámai a reklámipart is folyamatosan formálják. A nem túl hosszú történelme ellenére mára már klasszikusnak mondható online hirdetési modellek gyökeres átalakuláson mennek keresztül. Előretörnek a tőzsdei logikán alapuló rendszerek, melyeken keresztül szó szerint licitálni lehet a hirdető szempontjából releváns médiafelületekre. A neuromarketing tudományos megközelítése is egyre nagyobb szerepet kap a modern üzleti világban: az emberi psziché mechanizmusainak feltérképezésével pontos képet kaphatunk arról, hogy mi áll egy-egy (fogyasztói) döntés hátterében.