Toyota i-Road: autó, vagy megy valahová?

Valahol a robogó és a kisautó közötti holtsávban mutatták be a Genfi Autószalonon a Toyota különös elektromos járművét. Nem hittük volna, de elkezdték használni.

Miközben rendes kormánya és ablaktörlője van, összesen 300 kilós és kétüléses a Toyota i-Road. Három keréken gördül, számítógép által vezérelten kanyarban úgy dől, mint egy kerékpár. Első kerekeit hajtják meg a két (!) kilowattos elektromos motorok, akkumulátora lítium-ionos, mint mondjuk egy mobiltelefonnak. Három óra alatt lehet teljesen feltölteni. Végsebessége 45 km/h, legfeljebb 50 kilométer tud megtenni – nagy jövőt nem jósoltak neki a szaklapok, mikor lassan két éve bemutatták.

Japán közautó


Ehhez képest, mint képgalériánkban látható, az i-Roadot már gyűjtőállomáson töltik Tokió Jurakucso nevű városrészében. A Toyota a Park24Co. céggel együtt április 10-én indította útjára közautó programját, amelyben bárki kibérelheti az i-Roadot; a szeptemberig tartó tesztidőszakban a jármű használati díja tizenöt percenként 412 jen (kb. 970 Ft).

Az elektromos miniautó remekül illeszkedik a Toyota környezetkímélő elképzeléseibe, mely szerint a városokban ultrakönnyű járművek szállíthatnák az utasokat szennyezés nélkül, gyakorlatilag hangtalanul.