Ilyenek lehettek az utolsó percek a Germanwings-gépen

Egy repülőgép-szimulátor technikusa mutatta meg a Híradónak, mi történhetett a német gép pilótafülkéjében a tragédia előtti utolsó pillanatokban, egy grafika pedig azt kíséri végig, mi játszódhatott a pilótafülkén kívül. A felvételeket cikkünkben tekintheti meg.

A kapitány próbált visszajutni, de nem tudott, mert az eddigi vizsgálatok szerint a másodpilóta kizárta. Hiába dörömbölt és ütötte be az ajtó kinyitásához szükséges kódot, az csak öt perc késleltetéssel nyitott volna, de arra már nem jutott idő - magyarázza a szakember.

A repülő közben süllyedni kezdett, nagyjából 11 ezer méter magasan. Sebessége ekkor már 1220 méter/perc lehetett, több a megengedettnél. Ez jelentős gyorsulás ugyan, viszont nem minősül zuhanásnak – teszi hozzá.

A szakértő szerint a kapitány ekkor már tudhatta, hogy baj van, de az utasok legfeljebb a nyomáskülönbséget érezhették. A másodpilóta 1800 méter magasan abbahagyta a süllyedést és és egyenesen haladt tovább. Így csapódott neki végül egy 2900 méter magas hegycsúcsnak.