A Nébih kapcsolódik a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez

Befejeződött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) projektje, melynek során a hivatal megteremtette a kapcsolódás lehetőségét a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (efer) - közölte a hivatal az MTI-vel.

A fejlesztések eredményeként három lehetőséggel bővülnek a fizetési módok, így a bankkártyás fizetéssel, az internetes bankkártyás fizetéssel, illetve a házibank fizetési móddal.

A fejlesztés megfelelően kiszolgálja a különböző szakrendszerek igényeit, továbbá kellő rugalmasságot biztosít a számos szakrendszerrel és különálló gazdálkodási rendszerrel rendelkező Nébih számára.

Az efer a közigazgatási elektronikus ügyintézés érdekében tett törekvésekhez illeszkedően nyújt elektronikus fizetési szolgáltatást. A rendszer lehetővé teszi az egy ügyhöz tartozó, több jogcímen fizetendő tételek egy tranzakcióval történő fizetését, és elvégezi az elszámolást a célszámlák irányába. Emellett előállítja az utalási megbízás analitikáját is, melyet átad a csatlakozó szervezet részére és végül elvégzi a tranzakciós díjelszámolást.

Az MTI érdeklődésére a Nébih közölte: a fejlesztéssel egyszerűbbé és gyorsabbá válik a felügyeleti díj utalása a házibank szolgáltatással rendelkező MKB és FHB ügyfeleknek, emellett a turista állami horgászjegy kiváltása is.